fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Emelie - 11 augusti 2013 13:39

Ja det blev en kort förmiddagstur med grålle inför den nya ägarinnan till honom

med gråten i halsen kanske ska tilläggas.


Känns ändå skönt att jag hann sitta på honom en sista gång och rida honom

så rolig häst med en sån härlig arbetsmoral så man kan ju inget annat än

att le när man rider honom och nu när jag tänker på alla gånger vi varit på tur vi två.


Många skratt, lite tårar och mkt tänkande funderande med grålle har det blivit

under hans tid här och jag är så otroligt tacksam för att jag fått en bit av hans liv här

och han har lärt mig komma igång igen och få ett mål med min ridning igen.


Kändes mkt tungt då han traskade snällt på transporten och när han sen

rullade från gårdsplanen men jag vet att han kommer med största sannolikhet

komma till ett kanonhem där han får allt de jag inte kan ge honom just nu.


Ibland fast de sitter väldigt långt inne måste man inse att man inte har tiden

och orken inte fanns hela biten till underbara grålle som verkligen har en speciell plats i mitt hjärta.


 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 


 

Ursäkta denna bildbomb 

underbar, älskad och kommer vara oerhört saknad   


Av Emelie - 11 augusti 2013 13:36

El Pintor

f: 2008


e: Diktat

ue: Grey Desire


   


Såld i augusti - 13

till 


Monica Hällmar


Önskar dem lycka till i framtiden med denna superfina häst!

Av Emelie - 11 augusti 2013 13:06

Ja idag fick flickorna Leo och Klockan äntligen byta hage och

jag undrar om de inte trodde de kommit till hästarnas himmelsrike, som de hög in på

allt gräs som fanns, så härligt att se.


Fick hjälp av barnen och gubben så vi lastade faktiskt hästarna och körde den korta biten,

såg min chans att få lastträna Klockan lite.


Leo går rakt in så de är inga problem men Klockan måste någon putta bak och någon följa med

henne in annars står hon still på lämmen och inget händer, dock är hon ju inte rädd och

de gör ju mkt så jag tror att med mer träning kommer jag säkert kunna lasta henne 

själv så småningom.


Lite bilder från hagen idag, jippi, eller ????


       

Av Emelie - 11 augusti 2013 07:30

Jag ska summera de senaste två dagarna som passerat då,

ingen ridning för Pintor varken i fredags eller igår lördag,

gubben var inte hemma så han körde en av deltävlingarna i SM rallyt

som faktiskt gick så när som Hässleholm.


Ska rida grålle idag är tanken först eg på volten men då de regnat så mkt igår här

och gräset är väldigt blöt vågar jag inte för risken att han ska halka så 

nu får jag fundera om med honom oxå för han hade verkligen behövt den genomköraren

men men nya tag inte sant. Återkommer senare idag med hur de gått med grålle.


Leo och Klockan går kvar i den kuperade hagen men tanken är att jag ska få tid idag

att flytta dem till den mer öppna plana sommarhagen, dock velar jag på om jag ska täcka eller inte än,

kollade väderprognosen och vad jag kan se visar den bara regn, även om de inte är mkt så

börjar hästarna nu sätta sin päls REDAN har jag sett på de där två flickorna och

då Klockan när hon kommer hem ska sättas igång och grundridas ordentligt nu i höst

vill jag inte ha en lurvig liten flicka att borsta och pyssla med och

inte att föredra heller om de blir svettiga (min åsikt)


Wilma får stanna här hemma i den minsta hagen med MINST gräs i för hon ser ut

som en studsboll så rund och go hon är, räcker hon tittat åt lite gräs så sväller hon över,

behöver absolut röra lite mer på sig och jag ska försöka aktivera henne lite mer nu framöver.


Steelan och LIlleman, hmmm var iväg hela dagen igår, på rally då min stora flicka även fyllde 

5 år igår, och när jag kom hem igårkväll såg jag att Lilleman var halt  på sitt vä bakben, 

har känt igenom HELA honom oh benet, hittar inget sår, eller tecken på sparkskada, har kollat

hans hovar inget, VAD HAR HÄNT, en möjlig händelse kan vara att han raceat i hagen och

halkat omkull men då sitter låsningen förmodligen i ryggen.


Kollade på honom nu på morgnen ochnja tycker inte riktigt de ser bättre ut men äter och dricker

och har ingen temp och ser ut attmå allmännt bra så uppsikt så får vi se hur dagen fortlöper,

annars får väl vet komma och kolla och ge sin syn på saken.


En annan tråkig sak är att fölvisningen i Huseby är inställd pga av för få anmälda,

kollade i tdb och såg att Osby har fölvisning men redan nu på fredag, så nu får jag tänka om

se om Lilleman blir bättre i sitt ben och om de finns en rimlig chans att han ska KUNNA

gå rent på visningen, återstår att se med tiden helt enkelt.


Id kontrollanten kommer imorgon för att id och chipmärka Lilleman,

ska bi kul och se vad hon tycker om honom då hon själv håller på med avel

och hästar och de är ju alltid roligt med en kommentar om sin lilla goding, både

positivt som negativt för då vet man vad man ska jobba med om inget annat ;-)


Ha en bra dag gott folk!





Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards