fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Allt på ett !

Av Emelie - 11 augusti 2013 07:30

Jag ska summera de senaste två dagarna som passerat då,

ingen ridning för Pintor varken i fredags eller igår lördag,

gubben var inte hemma så han körde en av deltävlingarna i SM rallyt

som faktiskt gick så när som Hässleholm.


Ska rida grålle idag är tanken först eg på volten men då de regnat så mkt igår här

och gräset är väldigt blöt vågar jag inte för risken att han ska halka så 

nu får jag fundera om med honom oxå för han hade verkligen behövt den genomköraren

men men nya tag inte sant. Återkommer senare idag med hur de gått med grålle.


Leo och Klockan går kvar i den kuperade hagen men tanken är att jag ska få tid idag

att flytta dem till den mer öppna plana sommarhagen, dock velar jag på om jag ska täcka eller inte än,

kollade väderprognosen och vad jag kan se visar den bara regn, även om de inte är mkt så

börjar hästarna nu sätta sin päls REDAN har jag sett på de där två flickorna och

då Klockan när hon kommer hem ska sättas igång och grundridas ordentligt nu i höst

vill jag inte ha en lurvig liten flicka att borsta och pyssla med och

inte att föredra heller om de blir svettiga (min åsikt)


Wilma får stanna här hemma i den minsta hagen med MINST gräs i för hon ser ut

som en studsboll så rund och go hon är, räcker hon tittat åt lite gräs så sväller hon över,

behöver absolut röra lite mer på sig och jag ska försöka aktivera henne lite mer nu framöver.


Steelan och LIlleman, hmmm var iväg hela dagen igår, på rally då min stora flicka även fyllde 

5 år igår, och när jag kom hem igårkväll såg jag att Lilleman var halt  på sitt vä bakben, 

har känt igenom HELA honom oh benet, hittar inget sår, eller tecken på sparkskada, har kollat

hans hovar inget, VAD HAR HÄNT, en möjlig händelse kan vara att han raceat i hagen och

halkat omkull men då sitter låsningen förmodligen i ryggen.


Kollade på honom nu på morgnen ochnja tycker inte riktigt de ser bättre ut men äter och dricker

och har ingen temp och ser ut attmå allmännt bra så uppsikt så får vi se hur dagen fortlöper,

annars får väl vet komma och kolla och ge sin syn på saken.


En annan tråkig sak är att fölvisningen i Huseby är inställd pga av för få anmälda,

kollade i tdb och såg att Osby har fölvisning men redan nu på fredag, så nu får jag tänka om

se om Lilleman blir bättre i sitt ben och om de finns en rimlig chans att han ska KUNNA

gå rent på visningen, återstår att se med tiden helt enkelt.


Id kontrollanten kommer imorgon för att id och chipmärka Lilleman,

ska bi kul och se vad hon tycker om honom då hon själv håller på med avel

och hästar och de är ju alltid roligt med en kommentar om sin lilla goding, både

positivt som negativt för då vet man vad man ska jobba med om inget annat ;-)


Ha en bra dag gott folk!





 
 
Cicci

Cicci

11 augusti 2013 11:45

Oj :( må det va en mindre sträckning eller nått som försvinner snarast :/ . Fasen va trist ... Hoppas o håller mina tummar hårt för lilleman :)
Ja för gubben din med då :) ... För er !!!

KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

11 augusti 2013 13:03

Ja har känt igenom honom nu igen och gubben min oxå och ingen av oss hittar något fel på honom, syns inget märke och är helt ren i hoven, så väldigt konfunderade.
Hoppas han blir bättre av sig själv annars får vet komma och konstatera de vi själv inte kan se/känna.

Tack!

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards