fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Emelie - 18 augusti 2013 14:22

Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva denna dagen efter alla våra duster och fighter.


MEN idag hände de som lyfte min dag till molnen och där har jag nu vandrat i en 

liten bubbla och nja tror jag stannar kvar ett tag till ;-)


Skulle fota Steelan och försöka på lite snyggekort men som ala vet med djur är de

lättare sagt än gjort de där, gubben fick fota mkt och försöka hålla koll på både mig,

Steelan och Lilleman samtidigt som jag gastar och gapar och nja lite gormar oxå kanske 

i ärlighetens namn, ett hyfsat bra kort fick vi till iaf, eller vad tycks ?


 

Nypolerad, nyryckt man och nyansad precis ÖVERALLT.


Nedan en profilbild, ganska okey bild faktiskt men kunde dock varit bättre ;-)


 


De jag skulle komma till egentligen var att jag red ut en runda på henne idag

efter spektaklet med att fotografera det vill säga.


O kan ni gissa ???

Efter 1 år och 8 månader så red vi en tur SJÄLVA på 30 minuter 

UTAN NÅGON FIGHT, jag var/ÄR helt otroligt chockad och var nästan så glad att jag lipade faktiskt

om jag ska vara ärlig, så som jag kämpat, varit arg (ja de har jag) för jag har verkligen hatat denna

häst mer eller mindre nästan konstant för att vi ALDRIG gått framåt hur jag än försökt, vänt och vridit,

på saker och ting, knappt jag tror de är sant !


Vi passerade alla möjliga läskiga saker idag som KOR, nysågade stockar bredvid vägen,

hon fick passera en som stod och provsköt med gevär, o ni kan tro de smällde högt i skogen

vad har hänt?????


Hade de inte varit för att gubben var lika chockad som jag hade jag nog nu trott att jag drömt.


O en annan BRA sak är att Lilleman stannade i boxen idag, hoppade inte över

tack och lov för det, dock sa gubben han hade hållt låda ute i stallet HELA tiden.

Men men ngn gång måste de lär sig så är de bara, ingen mening med att dra ut på de

även om han inte är gammal tyckte ändå han blir lugnare och lugnare när jag lämnar honom 

då jag rider ut på Steelan.


Idag kan jag faktiskt med hela mitt hjärta sätta en sådan här ikon   


Nja nu ska jag inte vara sån, nu bjuder jag på en av FULbilderna så håll er för skratt ;-)


 

Av Emelie - 18 augusti 2013 10:59

Ja idag fick jag verkligen ett allvarligt ryck och uppvaknande.


Idag blev Wilma putsad, trimmas och verkad, sist jag

verkade henne vågade jag inte ta så mkt för de var lite långa så idag tog jag lite till

så nu är de snygga igen och har lite den formen de ska ha.


Jag vet skärpning framöver helt enkelt. Dottern tjatade till sig en ridtur igår

så de var bara för mig att tränsa och sadla hästen så dottern fick rida en tur idag.


Ja båda lika vilda så de passar ju bra ihop.


Även den lilla fick rida en liten minirunda runt ena hagen och de var hon likaså nöjd med

härligt när de inte har större krav, hi hi hi, fast de kommer är jag säker på.


       


Gäller att koncentrera sig när man rider, inte sant!?   



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards