fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Emelie - 27 augusti 2013 14:04

Som jag skrev innan i ett inlägg så tappade Klockan sin framsko under första natten,

igårkväll ringde hovis upp mig och sa att hon kunde komma idag kl 08,

tja de blev lite halvpanik där då Klockan var på bete, jag skulle till jobbet då om ca 50 minuter

under morgonen idag hade jag inte haft möjlighet hinna hämta henne men

med en snäll gubbe som la på en rem så hann vi hämta hem Klockan, köra upp vilda Wilma som 

sällskap till Leo och hinna strö och fixa till en box igårkväll och till jobbet då,

jodå hade väl 2 minuter  tillgodo :-)


Hovis kom då idag på morgonen och slog på framskon igen, hade jag hittat skon hade jag nog kunnat

slå i den själv då hon har fina väggar och verkar inte så bekymrad över just att man ska spika i sömmarna

som många hästar annars reagerar på.

Och hon fick även skor på bak, så hon blir hemma nu Klockan, kommer inte skicka tillbaka henne till betet

iår utan nu är de box och så får jag börja sätta igång henne lite tidigare än planerat men 

de kan nog göra henne gott med lite pyssel och en push i rätt riktning gällande 

vett och etiket för hon är ju stor den här damen och ibland tror jag hon tror att hon är en liten

shettis som kan krypa inpå en nästan upp i famnen. Tur hon är genomsnäll denna häst.


Släppte henne i ena mindre gräshagen bredvid Steelan och Lilleman, och tja både Steelan och

Lilleman ville nosa och hälsa och spana in henne men hon var inte de minsta intresserad och särskilt inte 

av Lilleman, ska bli spännande att se hennes reaktion på sitt eget föl nästa år.


Man kan ju aldrig säga hur de ska reagera särskilt inte när de själva är så "valpiga" fortfarande och

de dessutom är första fölet. Men vi hoppas som alltid att allt går bra!


       

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards