fullblodenicentrum

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emelie - 16 augusti 2013 15:28

Jag har fått lite ny info om hur de går med herr grålle.


Ihopsläppet gick bra fast han har inte riktigt än kommit in i flocken som tidigare då

bestod av två ston som gått ihop länge men inget bråk utan de kommer överrens iaf

vilket känns skönt och jag hade blivit väldigt förvånad om de INTE fungerat.


Han har blivit riden varje dag sen han flyttade och de verkar fungera fint de oxå, 

dottern i familjen provade hoppa honom över ett träd som låg över vägen

jag citerar

"jääklar vad han hoppade!! :-D. Han är verkligen snäll och trevlig"


Ja visst hoppar han den gode grålle om man vågar tryck på, kan tänka mig att han tycker

de är ett kul ställe han kom till, både sällskap i hagen och bli riden varje dag


Härligt att höra att han mår väl, men ändå lika saknad här hemma   

Av Emelie - 15 augusti 2013 08:18

Har ju inte skrivit så mkt om rikshästen, den fina fina fuxflickan.


Startade igår på Täby lopp 2 och nu äntligen släppte de och

hon gjorde ett bra löp och de blev en efterlängtad topp tre placering,

fast vi alla gillar henne fast hon inte hamnar på prispengar


En fin 3:e plats sprang hon in på igår och nästa gång hon kommer till start är

på Jägersro den 21/8 då de arrangeras lunchgalopp.


Tar med lite "gamla" bilder från tidigare starter.


Dessa tvåa kort är på Klamenborg 130605 (ovan och nedanför)



O sen en bild från Jägersro 130619



Av Emelie - 14 augusti 2013 16:23

Insåg nog själv idag att de är f*n ren idioti,

slog mig då hästen dundrade nerför raksträckan för att sen göra en jättesnäv högersväng i 

FULL GALOPP med mig på ryggen för att sticka hem till stallet, och de ända jag hade i huvudet just då

HALKA INTE I DE VÅTA GRÄSET DE KOMMER GÖRA ONT !!!!


Gick visserligen segrande ur denna fight idag oxå men fy fan alltså, 

gawwww glad hon lyckades på ngt viss hålla balansen, tja vi gled fint i gräset, herregud.


Bjuder på några väldigt osmickrande bilder på oss från vår 

tur idag utan Lilleman, som föresten hoppade över boxen, JÄTTEKUL, INTE!!!!


 

Ser ju fint ut, lugnt och stillsamt, hmmmm

                 

Titta för all del inte på hur jag sitter men jag är beredd på att hon ska resa sig precis när som

vilket är hennes sätt att försvara sig och man vill gärna ha tyngden fram då INTE bak som på en bockande häst.

En riktig jävla mara är hon iaf fy f*n! Ursäkta språket!


Av Emelie - 14 augusti 2013 11:47

Ja påminner ganska mkt om en skabbräv nu när fölpälsen släpper

men lika go o söt ändå :-)


   


Hur kan en sån liten ha så otroligt mkt öronlurv, hi hi hi ???

Av Emelie - 14 augusti 2013 10:28

Han trampar fortfarande inte ner helt och fullt på sitt vä bakben,

så nu låter jag dem bara gå i lilla paddocken för att minimera

att han racear runder som han gärna gör fast han inte är bra i benet.


Vill ju inte heller gärna låta honom ha full boxvila, men vi får se

blir de inte mkt bättre så får jag ta ut en som kikar på honom ändå

bara för att vara på den säkra sidan helt enkelt.


         


Växer så de knakar och har inte mätt honom än, men ett absolut måste!

Av Emelie - 13 augusti 2013 18:37

Hittade denna via ett forum och måste dela med mig.


Kan mkt väl tänka mig att om man är KONSEKVENT varje dag med denna stretching kommer

den med all sannolikhet göra skillnad i ridningen och hästens rörelsemönster.


 

Ja man har inget att förlora på att prova.

Av Emelie - 13 augusti 2013 18:27

Vi har haft ett riktigt busväder, vilket regnande

hela tiden är man inte deppig är de ju nästan så man blir,

längtar efter solen igen, lite värmen mmmmmm.


Åkte faktiskt bort till h'ästarna idag och slängde på dem

deras regntäcke, tyckte så synd om dem faktiskt och de behöver lägga energi på annat

än att hålla värmen då vi faktiskt inte har så varmt längre på nätterna har jag märkt.

Var nere på 7 grader häromnatten, brrr kallt!


           


Klockan har tappat sin grimma och hittade den inte idag, brukar dock komma fram så småningom

iaf, och Leo ville inte alls vara ngn linslus idag, står och gömmer sig i buskarna på de sista två korten.


De verkar väldigt tillfreds iaf och de är skönt, nu är de sista knappt två veckorna för Klockan innan

hon ska igång så smått för att bli ordentligt grundriden i höst.


Hovis är bokad till nästa fredag och då kommer Klockan in på box för detta året, funderar

ev på att låta Leo gå kvar med Wilma som sällskap, vi får se har inte helt bestämt mig.

Av Emelie - 13 augusti 2013 18:18

Vi lekte väl tittut matte ?????


   


Ja motivationen är väl inte direkt tipp topp just nu, men 

jag ska försöka ta ett ryck igen med hon den där maran så får vi se.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards