fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Leo och Wilma

Av Emelie - 31 maj 2013 22:16

Idag fick dottern (den äldsta) följa med upp till Leo och Wilma

för jag hade lovat henne at hon skulle få rida en runda.

Och jag mitt **** glömde mobilen i stallet så inga kort, fy fy fy på mig.


Dottern va lycklig och vi lämnade två rena hästar innan vi körde hem igen.

Ja jag vet vi har nära men bilen ja vad ska jag skylla på ???

De går fortare ??!!


Dottern va duktig och även lilla Wilma, red henne själv i både skritt och trav idag

så jag fick mig en liten joggingtur, jag med min otroligt dåliga kondis, eller kanske ska säga dåligt flås.


Leo rastade sig själv i hagen hörde vi när vi begav oss, men hon slutade gnägga när vi försvann

på vägen och hon inte längre såg oss, blev lika glad när vi kom igen och

galopperade så glatt mot oss och MATSPANNEN, hi hi hi.


Apropå Leo så är de snart dags för 17 dygnskollen, på ONSDAG

ska bli spännande, tur jag har mkt som händer de närmaste får då hinner jag inte

fundera och bli nervös :-/


Betar bra gör de börjar se ut som att där går två hästar, eller man ser de på stigarna de gjort i hagen,

men jag tror de gått runt i hela hagen nu faktiskt och kolla läget, de har ju korna som haggrannar

precis över gäret längs med ena sidan, men jag undrar om inte korna är mer rädda när Leo och

Wilma kommer galopperande än vad de två är för korna,

hade varit kul att se dem in action, hi hi hi.


Den där smakrika saltstenen varkade gå hem hos hästarna så den rek jag.

Leo är inte direkt superivrig att slänga i sig sitt kraftfoder och sina mineraler längre men

med en ettrig Wilma som gärna ahde slukat de i ett nafs så äter hon upp,

säkert bara för att Wilma INTE ska få de.


Söta är de iallafall och de ska bli roligt att de Klockan återförenas med Leo, för de

två gick kalas ihop, och jag hoppas Klockan kan komma överens med lilla Wilma, för

Wilma är som sagt en ettrig liten shettis, och alla som haft shettis ja vad säger man ???!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards