fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Bjöd på bock

Av Emelie - 14 maj 2013 14:04

Ja det blev en tur på grålle idag på förmiddagen,

idag provade jag hoppsadeln istället och gjorde mig faktiskt besväret att

flytta med förbygeln.


Satt ju som en smäck i den sadel, har inte suttit i en hoppsadel på

många mååååånnnngggggggaaaaaa år ska ni veta.


Jag har ju problem med att ALLA sadlar åker bak och så även denna,
men inte mer än de andra i vilket fall.

Låg rätt hyfsat på grålle, nu hade jag idag en gelpadd under, glappar lite lite

längst bak när jag rider om jag sticker in handen och känner, men får jag bara fram och

"fast" sadeln där den ska ligga hela tiden där (den ligger när jag sadlar)

tror jag den ligger ganska bra på honom ändå trots allt.

Denna sadeldjungel *suck*


Hoppas en 5 punktsbygel kan hjälpa mig här, nu har jag provat både smal, normal, normal mot vid

och vid bom och ingen ligger liksom riktigt hundra, då alla åker bak, och då har jag ändå

provat raka sadlar, lätt svängda och ingen sitter optimalt.

Väldigt svår häst att hitta en klockren sadel till faktiskt.


Nu kom jag bort mig här, blev en tur sagt och gjort, grålle helt med på noterna och lite

extra glad och sprallig, han trodde väl de var lite mer fart idag som stod på schemat så han bjöd matte

sin på lite väl höga bock ett tag när vi skulle fatta trav en kort bit, men ja ja, jag är glad då jag satt kvar

mkt fokus på avslapping idag oxå såklart, körde lite mer trav med honom idag dock fortfarande korta

sträckor men han känns helt okey, jag känner inget nr jag rider och de syns inget.


Vi fortsätter så här ett tag till så får jag väl kolla honom på volten till helgen eller måndag och de om

något syns på honom eller inte. Vill inte låta honom springa på volten i onödan nu.


Imorgon ska ha få ha en liten vilodag för han tycker matte är väldigt konstig som inte

har mer fart utan bara skritta runt på långa tyglar, mkt konstigt säger herr grålle.


Hmmm matte gräs de e gott efter en tur........ så jag har inte tid att vara modell nu!


   


Ja jag vet ett dressyrschabrak till en hoppsadel, retar ju alltid någon ;-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards