fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Emelie - 27 augusti 2015 13:04

Jag måste bara dela detta inlägg, skulle gjort de redan igårkväll men dator ville inte som

jag då.


Detta är då Klockan och Interwatchs uppfödare,

mkt tacksam över denna man och hans fru (inte att glömma!)

som lät mig få chansen att ta hem både Klockan och Interwatch

två mkt fina hästar.


Så ännu en gång STORT grattis !


Benny Carlsson 70 år

Som många har noterat har en av svensk galoppsports stora profiler fyllt 70 år i veckan.


benny carlsson square


Officer, FN sändebud på Cypern, rekryteringsföretagare, hästuppfödare, sportchef, styrelsemedlem, ordförande i SG (SGC). Stort engagemang, stor kunskap, stor lyhördhet är något som har präglat Benny Carlssons liv och leverne.  

När han nu börjar nå vuxen ålder kan vi konstatera att han är en sällsynt vital 70-åring. Galoppsportens aktiva kopplar sannolikt Benny mest ihop de åtta åren som Benny var ordförande i Svensk Galopp. Stora förändringar planerades och genomfördes, som vanligt en hel del turbulens men framförallt stora sportsliga framsteg. Ett citat av Eva McLaren som levt hela livet i galoppsporten och under många år varit ordförande i valberedningen sammanfattar väl Bennys gärning på galoppsportens högsta nivå.

interwatch benny carlsson
Benny Carlsson tar emot egenuppfödda och egenägda Interwatch i vinnarcirkeln på Jägersro i fjol.

Jag kommer ihåg när Benny Carlsson valdes till ordförande i Svensk Galopp, jag var då ordförande i Svensk Galopps valberedning. När jag nu tittar tillbaka i backspegeln på Bennys tid som ordförande så var det en bra tid för galoppsporten och jag vet att Benny alltid var ett bra stöd för sina medarbetare”.


Benny gläder sig åt många saker men en sak skulle vi unna honom alldeles extra. Att någon av hans sista uppfödningar blir en stor framgång och leder till att Benny och hans familj regelbundet får komma till vinnarcirkeln.

Skandinavisk galoppsport lyfter på hatten för en hängiven galoppman som i går fyllde 70 år!


Bo Gillborg

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards