fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Emelie - 10 augusti 2015 08:32

Lilla fuxafräs har ju varit igång nu sen en vecka tillbaka och har ju skrittats i skogen,

eller ja hon skittades första 2 dgarna och sen har hon fått trava lite och igår red vi bort

till utebanan och tog oss en LÄTT pass på volten med lite överångar och

lite annat för att friska upp minnet och hon känns superfin kan jag säga.


Att ha fått vila i 2 månader har gjort henne mkt gott och jag hoppas vi får en

fin höst framför oss.


Nya pållen Somerset fick komma ut i hagen igår, ihop med Candy och Sammi

och tja han får nog allt ta och tuffa till sig lite, han är väldigt väldigt försiktig av sig,

vill inte bråka, vara i vägen och följer snällt minsa lilla vink.


Han lärde sig ganska snabbt att när fräs kommer då flyttar man sig och de snabbt,

jag hoppas fräs hon "lugnar" sig lite och inser att han är okey och snäll.


Efter turen med fuxafräs så fick han sig en genomgång, blev friserad och borstad

och jag har börjat de stora projektet att rengöra skapet på honom,

säger bara fy fan och ÖRK!


Han fick lugnande när jag hämtade honom och som alltid så fäller de ut, ganska bra för då ser man om

om och när de lugnande ger resultat, men den var snuskigt skitig och äcklig, stackaren har

nog allt lite ont av de då han inte gärna drar in skapet ngn längre stund och de förstår jag med

alla dessa kakor med skit och annat läbbigt.


Snäll häst för han stod still när jag tvättade och försökte plocka, dra bort så mkt jag kunde igår

men de lär ju ta ngr dagar för mig att få bort allt och iom att de är ett känsligt ställe

så lär de dröja ännu ngt längre innan den kanske inte ömmar längre.


NI kollar väl era valackar i skapet ngn gång ibland? OM inget annat så

gör de till en vana, de kan skapa står smärta om den inte hålls ren

och tro mig jobbet är ju inte de "trevligaste"


De flesta har inte ngr problem med att de samlas smuts och annat i skapet men

vissa har problem med detta och då gäller de man håller efter så de inte skapar

problem eller obehag för sin häst.


           

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards