fullblodenicentrum

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Emelie - 13 augusti 2015 09:34

Igår direkt efter att jag gick av mitt nattpass hämtades Stjärnan och Spindelben

hem från betet, detta då de var dagen D eller ja hovis kom på besök och

pållarna skulle få nya skor, bli verkade OCH dagen för Spindelben har kommit,

äntligen har han 4 skor på sig, INGA skador dvs han är fit for fight att sättas igång.


Pepper peppar ta i trä !!!!!


Nu går han iof med boots och går med lindor på alla ben, fast de gör även Somerset.

Jag vill INTE ha ngr "onödiga" sår på benen eller svullna ben nu, nä de har jag fått min

beskärda del av nu för detta år och många fler!


 


Fuxafräs har tyvärr puls i ena frambenet, hade de redan i tisdags, hovis kollade igår men

vi hittar inget på henne, och inga sår eller annat som tyder på att hon blivit sparkad eller fått en smäll.

Kollade på henne idag och hon rör sig ff orent i hagen.

Så hon kommer ikväll stallas in i boxen och få stå med ett våtvarmsomslag till att börja med,

hjälper inte de får jag väl dra till veterinären igen om hon fortsätter att stå med puls och röra sig orent.


Somerset och jag tog oss en tur på järnvägen igårkväll helt allena och de gick väldigt bra,

mkt klapp och prat och beröm så tuffar han framåt i god takt.

Tror vi uppskattad den galoppen på järnvägen lika mkt båda två, helt underbart i kvällsolen.


 


Dock kommer jag få träna honom i att träffa kor, för när vi skulle vända hemåt och tog grusvägen tillbaka,

så måste man passera en stor hage men en ganska stor flock med kor, självklart svart/vita och de är väldigt nyfikna

så kommer gärna i full fart genom hagen och springer med längs staketet, MEN där tyckte minsann

Somerset att jag nog helt hade tappat förståndet, för de där skräckinjagande svartvita varelserna

var ju fullkomligt livsfarliga, men med en stor portion tålamod, stadigt ståendes och stretandes på marken

fick jag honom till slut att, blåsandes och trippandes med hög svansföring att gå förbi korna efter mig.


Men hur många hästar är inte rädda eller reagerar för kor, de är bara att träna och åter träna

på att passera dem, fast nästan gång ska jag ha med en häst som sällskap som inte bryr sig, de brukar

hjälpa de första gångerna.


Ikväll kommer mamma och gör mig sällskap på en tur i skogen.

Anledningen till detta är att jag gärna vill ha ngn med mig när jag ska upp och ut i skogen på

Spindelben med tanke på att han inte blivit riden på ganska länge och att min balans fortfarande

inte riktigt är på topp och som om inte de är illa nog så har jag ff problem med foten tyvärr.

Så mamma kommer få rida Somerset som tryggt ska agera sällskapshäst till Interwatch,

kan bli antingen blir toppen eller botten.


Ska bli riktigt roligt att komma upp på honom efter ALLT som varit och hänt,

nu äntligen ska han igång...............






Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards