fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Emelie - 16 augusti 2015 18:50

Har jag suttit på idag, och de gick bra!


 


Hon har ju fått gå den lite hårda skolan och börjar väl förstå att när matte gett sig fasen på saker o ting,

då är de helt enkelt så att inse att hon kommer inte ge sig.


Har ju hängt på Stjärnan ngr gånger och igår slängde jag över benet på henne när jag hängde

och hon brydde sig inte så idag tog jag helt enkelt bara plaststolen och ställde bredvid och sen slängde jag över benet

och satte mig på plats, inte mer märkvärdigt än så och hon slänger ut öronen som en åsna men står still och

visar inte obehag utan luktar och spanar på mig när jag klappar och känner på rumpa viftar med armar osv.


Hon fick som avslutning ta ngr steg fram med mig på ryggen och inte reagerade hon för de heller så

vem vet snart kanske jag kan be Bellan sitta på henne med sadel, hon är ju betydligt lättare än vad jag är.


Inte för att jag sitter ngr längre stunder utan mest att hon ska vänja sig vid allt och att få lite vikt på sig.

Så idag är hon lite dyrare igen .................

Av Emelie - 16 augusti 2015 18:41

Idag var de då åter dags för Spindelben att anta skogen,

idag helt själv för första gången, lite avvaktande i början tills han "kände" igen rundan.

Valde en runda han fått gå innan för att boosta med lite självförtroende.


Skötte sig exemplariskt och jag tror han uppskattar de för han pinglar glatt på

 och med raska kliv, övat lite på halten, jag vill vi ska stå still, Spindelben däremot

förstår inte alls varför man ska stå still mitt på vägen eller i skogen............


   


För Somerset blev de samma runda som för Spindelben, lite mer

spänd idag för han gick o spanade efter korna hela tiden och först efter halva rundan när han förstod att

de inte alls var ngr kor började han slappna av och samarbeta.


Får se om jag rider bort till utebanan med honom imorgon och visar honom lite bommar,

för Spindelben fortsätter jag med att rida i skogen då han behöver tid.


     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards