fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Emelie - 14 augusti 2015 09:26

Efter 3 olika (allvarliga) skador är fina Spindelben äntligen friskförklarad och

är redo skolas om till ridhäst.


Med facit i hand har han haft en otrolig tur och de har nog hela tiden varit en

mening med att han SKA ha fixat ut alla de skadorna och att han idag ff står i hagen

pigg glad och full av livsglädje.


Vägen har sannerligen varit LÅNG och stundtals har man ju nästan själv blivit knäckt på

köpet med allt som hänt och alla otaliga gånger man i ilfart kört till stallet, långa dagar utan sömn

antal besök på diverse olika veterinärtationer, djursjukhus etc.


Men igår när jag satt upp på honom och red en runda i skogen i ALLA gångarter

för första gången var de bara så HÄRLIGT, han är så lätt o mjuk i munnen, går i en form naturligt

och är väldigt lyhörd och känslig på ett positivt sätt så de kändes bara så RÄTT.


 


Mamma hängde med ut på Somerset, och hon precis som jag uppfattar honom som väldigt

trevlig men försiktig av sig. Han skötte sig exemplariskt även igår fina Somerset.

Så nu har jag kanske avlastningen med ridning av en häst ngr dagar iallafall, vilket såklart är tacksamt.


 


Vi red igår även förbi korna igen, ni vet de där livsfarliga svartvita varelserna som kommer i full fart för att

käka upp en levande ................


Spindelben vet jag sen innan att han inte bryr sig om kor och de gjorde att Somerset kunde gå andra sidan om honom och blåsa upp sig och traska på och titta utan att helt skräckslagen.

 


Idag är de tänkt att Somerset ska få sig ett litet pass på utebanan och Spindelben ska få

sig en runda i skogen och då helt själv utan sällskap.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards