fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Emelie - 11 augusti 2015 17:32

Igår tog jag o fuxafräs och en lång tur i skogen,

blev lite klättring och sen tog vi oss en härlig galopp på vägen hem på

järnvägen, säger bara LOVE IT!


 


Idag får hon vila och imorgon tänkte jag vi skulle försöka ta oss igenom ett pass

med lite trim på utebanan, fast som med alltid med mig så kan ju lite avvikelse förekomma


Idag körde jag o hämtade Bellan på fritids för lite kvalitetsmys med henne

och lite för att ha en häst som Somerset kunde hänga på lite, han är ju väldigt försiktig av sig

inte direkt den som tuffar på framåt som ett ånglok utan lite mer lugn o försiktig.


Red bort till utebanan så de har blivit lite miljöträning med busskurer, bussen som kom precis

när vi passerade, lite cyklister och lite springande barn osv men han var lugn, kräver lite uppmuntran att

allt är okey som händer runtomkring så jag tror att med lite självförtoende framöver kommer han vara

lika cool i trafiken och bland villakvarteren som fuxafräs och Sammi är.


   


Red lite i all gångarter på utebanan men inte så mkt mer idag, de räcker gott och väl för honom

men jag ska erkänna jag tröttnar ALDRIG på att hoppa upp på en ny häst för första gången,

de är ngt speciellt den där känslan, att testa att prova och se hur den reagerar

alltid lika spännande ....................


 

 


Bellan och Sammi red på den mindre delen av utebanan och vad jag såg i ögonvrån så ser de ut som att

de går bättre och bättre med galoppfattningarna och Bellan orkar hålla henne mkt mkt bättre i galoppen

och lilla Sammi gör ju oxå sitt för att underlätta då hon faktiskt inte riktigt rusar på så mkt längre

som i början, men som alltid måste man ju rida ihop sig lite och de tar ju sin lilla tid.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards