fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Emelie - 15 augusti 2015 14:05

Igår fick jag oplanerat hämta den stora från fritids och med de innebar de lite omplanering

av min tänkta dag med hästarna.


Bellan fick sadla ut Sammi och följa med mig och Spindelben ut i skogen

för att klättra lite och utforska stubbar och röter som ska klivas över utan att snubbla.


Red genom villakvartert bort mot ridskolan och sen förbi ut i skogen, mkt nyttigt

då vi blev passerade av både bilar, mopeder och slamtömningsbilen.


Lika trevlig och lätt att rida idag, vi kommer dock få öva mkt på att faktiskt stanna när jag ber om de

och inte då bara börja nicka med huvudet och bara fortsätta gå framåt, men de kommer. Han står iaf

hyfsat still när jag ska upp och de är ju ett steg i rätt riktning.


 


Har haft lite "problem" med att han sticker ut tungan och liksom drar ner huvudet och sen själv bestämmer farten,

men jag provade byta från ett vanligt tvådelat fullcheck till ett tvådelat äppelbett och sen satte jag

på snokremmen på tränset och än (peppar peppar) har han inte försökt göra de.

Dock hörs de direkt när han triggar igång sig själv för då börjar han frenetiskt tugga på bettet, och de kan

vara av en sån simpel anledning som att sällskapet råkar komma lite lite före honom

därav tränar vi mkt på att gå både bakom, framför och bredvid LUGNT och avspänt.


Idag ska han få en vilodag i hagen och smälta lite nytt för att imorgon igen få sig en tur i skogen.


Bellan och Sammi skötte sig utmäkt, de är första gången de hänger med ut i skogen när jag

själv rider med, hon blir ju lite taggad så hon fick samma "terapi" som Spindelben,

nyttigt för dem båda.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards