fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Emelie - 23 augusti 2015 15:03

Igår blev de en liten familjetripp på kvällen,

jag på Somerset, Bellan på Sammi och lilla Nicole på cykel

(hon valde att cykla själv då hon inte ville rida)


Blev åter igen ett besök på utebanan och ännu lite mer bomträning och hoppning för

Somerset som igår faktiskt kom ett steg närmre till att iaf lyfta på hovarna då han tog ngr skutt

över ett kryss som faktiskt var ett HOPP och inte bara ett kravlande över.


Höjde ett kryss igår (låg nog iof bara på 60 men iaf så han var tvungen att titta

och faktiskt lyfta på hovarna, han är ju inte längre rädd för bommarna men han har ff inte

fått in snitsen på att hoppa riktigt även om ngr språng var bra igår.


Idag kommer han få en vilodag i hagen vilket jag tror han uppskattar och behöver


   


LIlla Sammi körde sitt eget race med Bellan igår på utebanan så hon fick faktiskt bära mig en kort stund på

utebanan där vi uppdaterade broms och halt, och efter de gick de mkt bättre för Bellan oxå.

De är svårt när man har en liten ponny som ibland behöver korrigeras av en äldre ryttare.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards