fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Emelie - 8 augusti 2015 14:02

Tidig morgon, trötta barn och en mkt trött JAG som satte mig i bilen för

att styra söderut, rättare sagt körde jag idag på förmiddagen tur & retur Jägersro

med ett litet stopp på Jägers på drygt 30 minuter.


Hem med mig i släpen fick jag denna söta gosse


   


Är en 4 årig fbl (vad annars liksom) valack, fullt ridbar idagsläget

så han ska omskolas till ridhäst med inriktning hoppning, förhoppningsvis.


Mkt försiktig kille så vi får se om vi kan ta och tuffa till honom lite,

dvs bättra på hans självförtoende.


Fuxafräs hon kom i full galopp när hon såg en häst men tjöt lika snabbt i högan sky när hon luktade

de är en riktig tjutfia den där fuxafräs (candy girl) Idag får han inkvarteras i boxen sen får jag väl linda in

hela hästen i bomull tills imorgon innan han ska ut i hagen, nu har han visserligen gått i paddock men

de är LÅNGT ifrån att få gå lös i en STOR hage som bitvis är kuperad!


På onsdag kommer hovis så då ska vi lägga på nya pjuks, då han bara är framskodd

så kan jag sen förhoppningsvis ut i skogen med honom.

Alltid lika spännande när man får hem en ny häst och när man ska upp för första gången.


Nä nu ska jag fixa mat och tårta till kalaset imorgon för dottern min som fyller 7 år på måndag

ha en härlig lördag gott folk!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards