fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Emelie - 18 februari 2013 15:13

Lilla Candy har blivit motionerad i linan idag

fick stå själv i stallet och tycker hon va lite lugnare idag, vandrade inte så mkt

i sidleds, så framsteg framsteg   


Som alltid när hon longeras har hon sadel och träns, men idag

ja då åkte även senskydden på, fick mig några goa skratt när hon travade då hon ibland kom på 

att hon hade något på benen och lyfte dem extra högt :-) Såg väldigt kul ut.


Idag gick hon minsann jobba den lilla flickan, travade halvt varv, galoppera halvt varv

och lyssna gör hon ju jättebra, kan ju tro att hon blivit longerad i år och dar den lilla.


Såklart bjöd hon ju som alltid på lite bock emellanåt, men ja ja. Så fort jag manar på henne

så slutar hon så det är ju något positivt.


Gick vår obligatoriskt runda efter longeringen, både för att varva ner henne och för att bli lite miljötränad

två flugor i en smäll. Inga problem att möta bilar längs vägen, även om de kanske ibland kör i fortaste laget *suck*

vi har då tyvärr 70 genom lilla byn, ingen höjdare ibland.


När vi kom tillbaka, så tänkte jag va tusan, jag provar. Ställde upp henne bredvid 

hötunnan och hängde på henne några gånger, fick lite studsa upp på henne då tunnan inte är så hög men

det gick bra, lite ben på ryggen och viftande med armar och kolugn, tror hon va lite trött faktiskt.

Stolt eftersom det va första gången jag gjorde detta själv med henne ute

och hon har alltid varit lite mer på helspänn ute och har då bett mamma hålla henne de tilfällena jag hängt eller suttit på henne ute.


Så då vet jag de, kan vi fortsätta träna på efter longeringpasset att hoppa upp och ner ute själv med henne

någon gång så kan jag kanske till och med kan hoppa upp och skritta henne själv, vem vet   

hon är ju inte så stor, så har nära till marken om de skulle vara så   


Ner kommer man alltid frågan är bara HUR !


Vilodag imorgon för Candy sen nya tag på onsdag med henne.

Av Emelie - 18 februari 2013 15:09

Äntligen tog jag tag i mig själv och gick ut, tänkte ta en tur på herr grålle.

Ser att han är lite tjock om kotan bak, hmmmmm

ser ett pyttelitet sår, kan tänkas att han fått det under förmiddagen efter att ha busat i hagen

inget att kan jag tänka mig då det sitter på insidan av kotan bak, 

förmodligen stött i med skon och gjort ett litet sår.


Tog n honom, har kollat igenom, syns inget markerar inget tvättat lite

iof knappt lönt men iallafall annars hade det säkert blivit värre ( hönsmamma, jag vet )


Nöjd pålle som fick komma in i boxen och äta sin lunch idag, kallas LYX.


Ingen tur idag med andra ord, får se hur han ser ut i morgon, även om han inte markerar

känns det onödigt och dumt att riskera ngt bara för att !

Av Emelie - 18 februari 2013 12:34

Får väl lägga in en "gammal" bild på vår hund som hängt med sen

2003, då han kom till oss 4 månader gammal.


Mkt har han varit med om och stått ut med, bla två barn

som nja inte alltid kanske varit jättesnälla, men en snäll hund ja de var han.


Undra vad barnen säger idag när jag hämtar dem från dagis och Amigo inte finns hemma längre ??

Hmmm den stora ja hon kommer nog bli väldigt ledsen.


Som jag sa den dagen så fina fina Hoven fick vandra vidare, de kommer till ett fint, fint ställe

med mkt kompisar och de kan ju kika ner på oss emellanåt precis som vi vet att de bor i himlen nu och att vi 

kommer träffa dem när vi blir gamla, rätt eller fel ????


Här hemma tror vi inte på att hymla med "döden" utan här pratar vi om det med barnen

ja iallafall den stora, den lilla hon förstår inte riktigt än, fast de förstår mer än vi tror.


 


Lilla Amigo, en trevägskorning, dobberman, rottis och schäfer (på 45 kg), snällare hund får man leta efter

aldrig gått kopplad, stannade alltid på tomten och gjorde aldrig något mot barnen

trots att han var 5 år när första flickan föddes.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards