fullblodenicentrum

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Emelie - 20 februari 2013 21:36

Utovat före och efter bilde rpå min gråe grålle så

här kommer de !


 

Fotot taget den 15/6 - 12, två dagar efter att han sprang sitt sista löp.


 

Denna bild är tagen i början på oktober - 12


Ska ta en bild i dagarna och lägga ut på honom,

då de nu gått ytterligare några månader o

en lite mer musklad kille finns nu gömd under sitt vintertäcke   


Tyvärr har jag ingen löpbild på honom, hade varit ganska kul men men.


Av Emelie - 20 februari 2013 15:13

Mmmm de är helt underbart att komma upp i sadeln igen

fast man kanske inte alltid är såååå jättemotiverad är man sitter inne med en kopp kaffe :-)


Blev en lugn tur på grålle idag, fast vi avslutade rundan med en ganska rask galopp på 7-900 meter

o det var helt UNDERBART, tror herr grålle gillade det också faktiskt,

både såg och kändes som det.


Blev han flåsig då?? Nej faktiskt inte

så jag tror flåset på honom börjar bli ganska bra faktiskt, kanske tid att testa honom på banan nu

och se hur flåset/kondisen är där då det bli jobb på ett helt annat sätt.

SPÄNNANDE.


Imorgon blir det åter en tur på grålle och jag tror jag ska ta långturen

en runda som vi inte så ofta rider vintertid, men är det fint väder, so why not ???


Tyvärr ingen bild idag, men jag ska försöka lägga upp en före och efter bild på honom

i dagarna (kanske redan ikväll) där man får se hur han har ändrat sig i kroppen

sen kan gick av banan för 8 månader sedan.

Tro mig STOR STOR skillnad   

tur de annars hade jag nog undrat varför och om jag skulle hålla på med hästar.   

Av Emelie - 20 februari 2013 12:31

Jaha gått av sin sista natt, nu ledig ända tills måndag, YES ( el kanske ska skriva tack gode gud  )

Hmm trött i kropp och knopp, men här kan jag ju inte sitta!!!!


Hästar som ska motioneras, boxar som ska mockas, foder som ska ge och förberedas

Nä minsann upp med ändan från stolen!


Hmm föresten vad betalar du /ni för att hyra box/häst alt ett helt stall

isåfall hur många boxar ???


Hmm vad hade ni varit villiga att ge för ett stall med 2 stora boxar (möjlighet att göra ev gör en till)

och fina hagar,  stängsel finns redan runt alla hagar

och intakta i stort sett ???


Allt får skötas av en själv och detta ligger ca 5 km från där jag bor och 

jag kör förbi detta ställe varje gång jag ska till jobbet.


O kanske ska tilläga, allt med hästarna kör på min privatekonomi 

dock ställer gubben upp och fixar spånen samt väldigt billigt FINT hösilage :-)


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards