fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Emelie - 8 februari 2013 20:24

Jag gör ju inte så mkt med Candy för tillfället, ja frånsett att

hon rastas i longerlinan varannan till var tredje dag då hon är så pigg

och busig just nu.


Men idag så uppdaterade jag henne med att sitta i sadeln och hänga och ja allt det runtomkring

vifta med händerna när man sitter på henne, slänga benet på rumpan kittlas i sidan osv.

Fick såklart springas en runda i longerlinan med stigläderna nere idag oxå :-)


Så nu kör vi en bildbomb a´la Candy Girl


 

En liten "naken" Candy Girl


 

Inte brydde hon sig om sadeln heller, duktig flicka, mer intresserad av dottern som står utanför stallet.


Inte  


Ja mkt får man vara med om bla att inte bli rädd om det sträcker lite när man sitter fast

för det är INTE farligt, och de vet denna donna om, ser lite kul ut dock :-)


 


Bilden till vänster är tagen när jag sitter i sadeln på henne,

inte mkt man har (ursäkta nu) mellan benen    



Kommer här ngr småbilder från longeringen med henne.


                                                                    

Av Emelie - 8 februari 2013 20:20

Ja sadeln passade Klockan hi hi hi klockrent 

kanske att jag ändå ska lägga en gelpad under till att börja med

för att minimera stötar osv nu i början.


Tog bild på henne med sadeln på, håll till godo


   


Inte mkt som bekommer henne heller, passade på att vila lite under tiden jag provade och fixade :-)

Av Emelie - 8 februari 2013 17:07

hade jag gärna köpt detta matchande sett

OM bara täcket hade funnits i större stl än 135   


 


Täcket ser mörkare ut på denna bild, men de passar bra ihop, har kikat på det !

Av Emelie - 8 februari 2013 16:50

Faktiskt en liten färgklick

vill ha!


 



Den gröna skulle Pintor få och kommer matcha hans regntäcke i vår PERFEKT

Steelan och lilla Candy passar som alla fuxflickor jättebra i lila så det kör vi på till dem

och till sist men inte minst en röd grimma till Klockan då de klär henne superbra.


Såg ett snyggt rött regntäcke (se nedan) som även hade suttit snyggt på Klockan


Produktbild


Dock ännu inte hittat ngt snyggt lila regntäcke som skulle passa Steelan och Candy

ngn som vet eller sett ett lila regntäcke stl 135 o 145 ???

Av Emelie - 8 februari 2013 14:35

den passar, får prova ikväll.


Här kommer ne bild på sadeln är köpt begagnad men faktiskt mkt fin

och med v-stroppar, hyfsat djup sits och relativt bra stöd.


 

Av Emelie - 8 februari 2013 13:51

igår på Steelan så här kommer de två oxå!


   


Visst syns det nu en mage även på henne :-)

Av Emelie - 8 februari 2013 09:55

Ja idag har alla hästarna blivit maskade.

Varför?


Jo ett dräktigt sto och två unghästar så är

det faktiskt likaså bra särskilt när vinterhagarna inte är det absolut största

och alla hästarna roterar i hagarna.


Idag är det till att köra och inhandla foder igen 

ska ta en runda och kika på en sadel oxå så tar allt på en gång när jag ändå kör.


Pintor har sin vilodag idag och ska se om Candy ska få springa en liten runda på linan idag

och kanske hoppa upp i sadeln igen på henne var ngn dag sedan sist nu.


Klockan jag tror iom att hon inte har ngt jätteflås får stå idag och imorgon alt en liten skrittrunda

då jag maskat idag och man ska ju inte anstränga dem för mkt precis då.


Blir till att gå över hagarna igen och mocka lite

JIPPI JIPPI vad roligt   

Ja ja ska inte klaga, har två hjälredor på 2 och 4 1/2 som hjälper mig.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards