fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Emelie - 26 februari 2013 15:33

Vaknar vid middag till en helt underbar sol som skiner och

varmt och skönt är det i luften, våren nalkas kanske ?????

Jag hoppas!


Blev en tur på min fina fina grålle, ooohhh va skönt att komma upp i sadeln på

honom igen :-)


Blev en ganska lugn tur med mkt skritt och lite trav och en kort galopp i bde vänster och höger

då han nu stått några dagar då han slog i sitt framben som nu verkar bättre

Är bättre att vara på den säkra sidan, sån är jag iallafall, vill ju inte stå med en

oridbar häst bara för att man sååå gärna ville ta just den där turen.


Övade mkt på halt idag och de kommer vi få öva oss förbannade på tror jag men visst 

poängen trillar ju ner men man får ju vara snabb och mana på han n'är han väl står still och går ner med huvudet

för han står inte så ngn längre stund, men allt har sin tid precis som vädret   


Får se hur Pintor känns i kroppen imorgon, kanske man kan övertala 

mamma sin att ta Pintor så Klockan kan komma ut med sällskap igen, de kan den

bralla flickan behöva, fast ibland undrar jag om Pintor egentligen är så lugn som han verkar ????

Nääää tro mig skenet bedrar ibland på herr grålle, särskilt när han stått några dagar :-)


En bild på honom efter turen idag, tog av sadeln då jag tänke ta ett kort där han står

uppställd, trodde jag ja, Pintor sa NÄ!


 


 


Sista bilden gör nog faktiskt honom mest rättvisa om man tänker på

magen o rumpan :-) Ha ha ha !!!!!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards