fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Emelie - 15 februari 2013 23:32

En liten magbild från ikväll när hon blev putsad   


 

Ja visst börjar magen hänga lite nu oxå, om än lite, men rund som en tunna är hon om magen

och livlig aktivitet i magen också, vad ska komma ut tro ? En livlig liten fuxhingst kanske ???

Av Emelie - 15 februari 2013 15:05

Blev en tur på MIN gråe grålle idag,

kändes helt underbart idag, så härlig känsla när allt väl fungerar och 

man slipper "slita och jobba" som attan för att det ska gå bra i ridningen.


Han gick så tjusigt å tygel killen så man växer och blir stolt, lyssnade fint på övergångarna idag

som vi tjatar oss fördärvade på emellanåt, flyttade sig för skänklen i både skritt och trav idag.


Galoppen satt klokrent idag och vilken galopp han bjöd på killen, här snackar vi riktig samlad galopp

visserligen inte någon längre sträcka för de orkar han inte men vilken rullande böjd galopp han gav

så visst kan han minsann denna lite surbobbiga grålle om han bara är på humör :-)


Körde några längre galoppsträckor idag (på tygel) och man känner direkt när han

 tröttnade och inte orkade bära sig, antigen saktar han av eller så sticker han

fram nosen och ökar stegen, men va faktiskt idag lätt att plocka in igen (trots att han stack med mig sist)

men de här övergångarna ja de är ju samtidigt lydnadsövningar, så någon gång måste man ju få njuta på ryggen.


Och idag ja det var den dagen, känns så fin att rida, mjuk och rund, visserligen med motor

men han lyssnar oxå bättre på halvhalterna så det blir ju mkt lättare att reglera farten på honom.


 


Grusvägen va inte ens skrapad så lite jobbigare för honom i snön men bra för rygg och rumpmusklerna :-)


Imorgon blir det nog en lite kortare runda, har nu min HÄRLIGA jobbehelg med tre nätter

framför mig, så vila på söndag om mamma inte ställer upp och tar grålle en tur,

får väl tjata på henne om inget annat   

Av Emelie - 15 februari 2013 12:30

av lilla Candy stod på schemat idag igen.


Ja gå på volten de kan hon nu och lyssna gör hon riktigt bra oxå.

Blev nog idag runt en 20 minuter varav 5 minuter av dem fick hon ha en lös halsförlängare på sig

men jobba fick hon och de är precis de hon behöver.


Vid första anblicken såg hon riktigt trött ut, men när vi väl började vår lilla promenad ja då

orkade hon minsann både bufflas och hoppa trettioett, dessa hästar *suck*

Snacka om att skenet bedrar ibland.


Lite bilder på henne från idag så håll tillgodo.


     


Får se om mor min vill hjälpa mig ngn dag i helgen så jag kan komma upp och skritta på henne

för med henne kan man aldrig vara så säker på, den lilla busflickan :-)


Nä en kopp kaffe nu och sen ut och ta nästa pålle :-)


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards