fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Oj senskydd !

Av Emelie - 18 februari 2013 15:13

Lilla Candy har blivit motionerad i linan idag

fick stå själv i stallet och tycker hon va lite lugnare idag, vandrade inte så mkt

i sidleds, så framsteg framsteg   


Som alltid när hon longeras har hon sadel och träns, men idag

ja då åkte även senskydden på, fick mig några goa skratt när hon travade då hon ibland kom på 

att hon hade något på benen och lyfte dem extra högt :-) Såg väldigt kul ut.


Idag gick hon minsann jobba den lilla flickan, travade halvt varv, galoppera halvt varv

och lyssna gör hon ju jättebra, kan ju tro att hon blivit longerad i år och dar den lilla.


Såklart bjöd hon ju som alltid på lite bock emellanåt, men ja ja. Så fort jag manar på henne

så slutar hon så det är ju något positivt.


Gick vår obligatoriskt runda efter longeringen, både för att varva ner henne och för att bli lite miljötränad

två flugor i en smäll. Inga problem att möta bilar längs vägen, även om de kanske ibland kör i fortaste laget *suck*

vi har då tyvärr 70 genom lilla byn, ingen höjdare ibland.


När vi kom tillbaka, så tänkte jag va tusan, jag provar. Ställde upp henne bredvid 

hötunnan och hängde på henne några gånger, fick lite studsa upp på henne då tunnan inte är så hög men

det gick bra, lite ben på ryggen och viftande med armar och kolugn, tror hon va lite trött faktiskt.

Stolt eftersom det va första gången jag gjorde detta själv med henne ute

och hon har alltid varit lite mer på helspänn ute och har då bett mamma hålla henne de tilfällena jag hängt eller suttit på henne ute.


Så då vet jag de, kan vi fortsätta träna på efter longeringpasset att hoppa upp och ner ute själv med henne

någon gång så kan jag kanske till och med kan hoppa upp och skritta henne själv, vem vet   

hon är ju inte så stor, så har nära till marken om de skulle vara så   


Ner kommer man alltid frågan är bara HUR !


Vilodag imorgon för Candy sen nya tag på onsdag med henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards