fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

2003 - 2013

Av Emelie - 18 februari 2013 12:34

Får väl lägga in en "gammal" bild på vår hund som hängt med sen

2003, då han kom till oss 4 månader gammal.


Mkt har han varit med om och stått ut med, bla två barn

som nja inte alltid kanske varit jättesnälla, men en snäll hund ja de var han.


Undra vad barnen säger idag när jag hämtar dem från dagis och Amigo inte finns hemma längre ??

Hmmm den stora ja hon kommer nog bli väldigt ledsen.


Som jag sa den dagen så fina fina Hoven fick vandra vidare, de kommer till ett fint, fint ställe

med mkt kompisar och de kan ju kika ner på oss emellanåt precis som vi vet att de bor i himlen nu och att vi 

kommer träffa dem när vi blir gamla, rätt eller fel ????


Här hemma tror vi inte på att hymla med "döden" utan här pratar vi om det med barnen

ja iallafall den stora, den lilla hon förstår inte riktigt än, fast de förstår mer än vi tror.


 


Lilla Amigo, en trevägskorning, dobberman, rottis och schäfer (på 45 kg), snällare hund får man leta efter

aldrig gått kopplad, stannade alltid på tomten och gjorde aldrig något mot barnen

trots att han var 5 år när första flickan föddes.



 
 
Emma

Emma

18 februari 2013 15:22

Beklagar sorgen :( Och visst kommer dom till ett finare ställe och möter oss när det är vår tur <3 Helt rätt

http://www.stallvozz.se

Emelie

18 februari 2013 15:27

Tack!
Ja eller hur, man får ju hoppas det iallafall.
Stackaren slet väck sitt muskelfäst i frambenet som valp (4 mån) vet ville ta bort honom redan då men med träning och aktivering (rätt) så har han varit friskt och kry länge men nu har han varit halt länge och inatt kunde den stackaren inte ligga ner/sova då han pep och hade ont så nu fick de vara så, han fick 9 1/2 år längre att leva :-)

Kram Emelie

 
Cicci

Cicci

18 februari 2013 16:09

:( beklagar förlusten av er kära familjemedlem :(!!!

Vi brukar med berätta för vår lilla här ... Började ganska tidigt för när man lever med djur så tyvärr så inträffar det saker man gärna skulle hoppas slippa. :/

Lilla brukar kika upp mot himlen o säga att alla djuren som vandrat vidare sitter på stjärnorna o månen o tittar ner. Där tar de hand om varandra :)

Brukar inte säga att vi träffar de , jag kan inte ge ett sånt löfte jag inte kan hålla :/. Vill inte lova något man inte vet! :)
Men alla hanterar saker på egna sätt när det gäller att informera barnen
kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

18 februari 2013 17:13

Tack!

Ja man måste nog det när man har med djur att göra tyvärr,
Hade ju varit skönt att slippa men så är livet:-)

Ja vem vet vad som väntar??? En fin tanke iallafall:-)
Kanske kanske inte, den stora nöjde sig med de svaret o hon
Pratar oxå om sina vänner i himlen ibland:-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards