fullblodenicentrum

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emelie - 6 oktober 2013 17:29

Nä har nog hamnat i en dålig cirkel nu känns de som, inget

som fungerar som de ska och alltid ngt som kivas, grrrrrr.


Tanken var idag att lasta Klockan och rida henne på ridbanan när dottern ändå var på

ridskolan för sin lektion, men när jag plockar in henne sitter hela bakskon på sne, långt om 

länge fick jag bort skon och tänkte yeeeeesss bara plocka av den andra bakskon oxå

så kan jag rida ändå för underlaget på ridbanan är ju mjuk.


Vad tror ni, tror ni jag fick bort den andra bakskon, nääää sitter som gjutet på

hennes hov och sömmarna sticker inte upp ngt så jag har ingen möjlighet att ens försöka bända

bort dem och in med tången provade jag men de gjorde ju bara ont på stackaren,


FRUSTRERANDE SÅ FRUSTRERANDE


särskilt när jag inte ridit henne nu de sista dagarna då gubben varit i Uppsala sen i torsdags

och älgjakten börjar imorgon, JIPPI en väldigt överlycklig matte nu helt klart, NOOOOTTTTTT!


Så med detta och denna j*la otur med skor skiter jag i detta nu och låter Klockangå

och drälla i hagen för de är tydligen så de ska vara här hemma nu.


Får se om jag orkar ta itu med de till kommande helg, då hovis varit här, ska jobba min

tre nätters helg o då brukar jag inte vara direkt laddad och taggad, återstår att se.


Ursäkta för ett skittråkigt inlägg   

Av Emelie - 5 oktober 2013 15:40

Fick två fina ansiktsbilder som jag bara måste visa, vackra häst   


   

Av Emelie - 5 oktober 2013 15:37

Ha ha ja på ett ungefär, eller vad säger ni, jag är ju matte så jag

säger de med kärlek   


       

Mat i hela ansiktet är en SJÄLVKLARHET när man delar lunchspann i hagen.

   

Av Emelie - 5 oktober 2013 15:34

Lite bilder hann jag klicka när vi var och fyllde vatten och kollade så

pållsen mår bra, såklart stor hjälp av den lilla   


   

Gymnastik ihop med kli ???!!???  

     

Av Emelie - 5 oktober 2013 10:15

Ja kommande onsdag blir väldigt spännande går går lilla Candy ut på 1000 dt 14.36

och självklart kommer jag finnas på plats med kameran i högsta hugg   


https://www.atg.se/?path=m_spis&spelform=VP&bankod=34&ar=2013&manad=10&dag=9&lopp=7


 



Av Emelie - 3 oktober 2013 20:36

Ja som rubriken lyder men jag varnar för starka bilder

därav länken.


Länken innehåller bilder på fölfoster från dag 33-42 fram tills födelsen

och bilderna är på aborterade föl/foster så känsliga ska inte klicka in på länken nedan


http://crayonboxminiatures.com/MiniFetusDevelopment.html


Anledningen till att jag länkar denna om ni nu underar varför jag vill länka till

kastade föl/foster så är de för jag själv tycker de är spännande att se storleken på fölen

och hur de ser ut i de olika månaderna sen är de ju självklart inte trevligt att titta på

döda föl men de uppväger för mig. 


Ni gör själva ett val.

Av Emelie - 3 oktober 2013 12:01

Ja så blev de mkt fix igår i stallet, med att tvätta, städa och preppa 

boxarna bredvid varandra som Steelan och Lilleman ska ha, blev faktiskt färdig så

inatt har Lilleman och Steelan sovit i vars en box och de gick jättebra.


Steelan hon nöjt syntes lång väg att de tyckte hon var skönt, Lilleman snodde runt lite i boxen men

då han kan hänga över med huvudet in Steelans box så lugnade han sig ganska snabbt.


Ätit bra med mat under natten har han oxå gjort och var lugn i morse när jag kom ut

för att servera frukosten. Ingen av de varkade så bekymrade och vilket lugn i stallet.

Gjorde nog rätt val även om han inte är äldre så nu hoppas vi de fortsätter vara lika lugnt 

i stall/box de kommande nätterna.


Lite bidler från de två lökarna idag, såklart hade hon sprängfyllda juver men så fort han kom ut i hagen till

henne så gick han direkt o diade så jag tror inte de blir några bekymmer, (hoppas inte)


       

Av Emelie - 3 oktober 2013 11:52

Ja nu i förmiddags blev de en flytt av Wilma och Leo.

Allt flöt på bra, gubben körde igårkväll upp en ny bal i hagen till dem så idag

var de bara för mig att fylla på vatten och flytta hästarna, lite lat då jag hade två

barn med mig så de fick bli hästsläpen den korta biten men de gick bra de med.

Lite lastträning på köpet idag :-)


Lite bilder på de två tokarna från idag.


         

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards