fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Emelie - 11 oktober 2013 17:59

att få Lilleman trava avslappnat i hagen

nopp de är bara galopp som gäller :-(



Fast han är ju mattes goding ändå :-)


Lite bättre ser man nu att Steelan rör sig med skor på hovarna

och vilken trav hon visar upp när hon slappnar av, mmmmm me like!

Av Emelie - 11 oktober 2013 17:04

Ja jisses kan ni t'änka er att Lilleman stod som ett ljus, själv uppbunden i 

stallgången när hovis verkade hans hovar idag, ja gud vad stolt man blir

och så duktig och stor han är, tog de hela med ro faktiskt.


Får numera även promenixa in från hagen först av alla hästar och även de fungerar bra

så tydligen har jag gjort ngt rätt med honom iallafall :-)


Bjuder på lite nytagna kort på honom idag visst är han vacker som en tavla

(jag är ju partisk)


           


Även mamma Steelan som skulle få skor på sig idag skötte sig

vågar knappt tro de än, mkt bra. Inget flipp för henne denna gång

och så skönt för jag stod och var beredd hela tiden, dock gick jag igen med hovis innan vad som gällde med 

henne och de gick superbra, inte en gång hon bråkade eller hade tendens att kasta sig bak, nu stod jag

faktiskt och höll henne i grimskaftet hela tiden för att binda upp henne är

som att be om galenskap från hennes sida.


Så mkt nöjd med hur förmiddagen passerade!

Av Emelie - 11 oktober 2013 11:43

Ja igår fick Klockan en uppdatering gällande linan och de gick mkt bättre

denna gången skrittade och travade med lång lina i lugn takt och avslappnat efter att

ha brallat loss i början som såklart är obligatoriskt   


Efter den lilla uppdate och uppvärmning red jag henne lite på volten eller nja oval snarare

och hon kändes mkt mjukare än förra gången, men ni ska veta att de är faktiskt vara skritt och

trav vi kör än så länge, galoppen ja jisses där får jag verkligen jobba och jag behöver allt stöd

och hjälp jag kan få från en riktig ridbana/ridhus om jag ska göra ett bra

jobb med henne på volten så därför väntar vi lite till med de tills hon orkar lite mer men vi kämpar på

bra tycker jag.


Avslutade med att låta henne trava över lite bommar och hon skötte sig verkligen suveränt,

kollade lite när vi travade mot dem men de var oxå allt, dock råkade hon stöta i ena bommen med

bakbenet och de låter ju lite och de var lite läskigt, och lyfte lite extra på benen gångerna efter

men väldigt nöjd med flickan var jag igår.


Idag har hon fått nya pjuks på sig så idag blir de en vilodag, då jag bla har lovat dottern

att hon ska få rida och att vi ska klippa lilla shettisen *hjälp*


 

Precis efter att kortet är taget (nedan) så brallar hon loss rejält Klockis

och man nästan ser på kortet att ngt litet hyss ska komma :-)

    

Av Emelie - 11 oktober 2013 11:16

KÄnner ni igen hästen på bilden????

De gjorde jag direkt då hon påminnner så mkt om lilla Candy Girl.

Detta är Candy Girls lillasyster (HEL) och detta är nu

FJÄRDE GÅNGEN (inkl uppfödaren) där ägaren säljer henne.


Synd mkt fin häst som säkert kommer vara lika förtjusande som storasyster

och vi vet ju vilken vacker häst hon är, inte sant!?!

Gör ont i själen att de denna annons på Divan igen   


 


Länkar till annonsen


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=761556&kid=1&save_favorite=1

Av Emelie - 11 oktober 2013 07:37

Ja så här blev mötet med Leo igår när jag skulle hämta hem

henne och Wilma då hovis kommer idag, BUSHÄST!


   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards