fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Emelie - 14 oktober 2013 17:18

Blev faktiskt en tur på Steelan oxå idag (min kropp kommer vara slut imorgon)

helt själv utan sällskap, Lilleman fick stå i stallet allena för Klockan var i hagen och

de är lika bra de lär sig direkt för springa och ta in och ut hästar för att jag ska rida än

den ena än den andra fungerar inte här iallafall.


Lite mer stel var hon idag Steelan dvs att hon inte pinglade på som attan som hon gjorde

när hon hade sällskap men hon testade mig inte heller idag eller bråkade, dock

blir hon lite mer tittig och osäker men då gäller de bara för mig att stötta upp henne 

och ge beröm i massor när hon gör RÄTT


Blev samma runda som för Klockan och vi körde ocks lite basic stopp och fram och 

ja okey då jag rider mina hästar för att få dem söka sig neråt, inte jättelätt med Steelan men

 tillsut gick hon någorlunda avslappant och inte helt med huvudet i himlen så de får jag

vara nöjd med så länge, stått länge väldigt omusklad och inte blivit riden

ordentligt egentligen då hon alltid haft åsikter om allt, men tror vi är på rätt håll nu.


Trots att hon är lite stel och osäker så märker man att hon ändå tycker om de för öronen står rakt fram,

hon frustar nöjt och ser/känns ändå emellanåt väldigt harmonisk.

Ja vet de låter knäppt !! Bjuder på de!


   



Av Emelie - 14 oktober 2013 16:57

Ja idag började älgjakten och njaaaa lite mindre spännande att ge sig ut i skogen

o vi har ju BARA skog runtomkring så jag vet av erfarenhet att de första dagarna brukar

jägarna vara lite extra skjutglada o morgonpigga som de alltid är, så vad gör man????


Jodå man håller sig till större grusvägar o försöker lysa upp när man kommer, jag brukar prata med

hästen extra mkt och lite högre o dessutom ta på mig kläder som syns och även på hästen.

Fast ja man känner sig lite smått som en måltavla iallafall men idag hade jag tur,

red förbi gänget med jägare som "gett upp" för dagen så jag kunde lugnt rida på idag,

HÄRLIGT!


Tog en lugn kortare tur idag, mest för att komma igång o röra OSS igen, och ja

Klockan hon tuffade på som tåget och verkade vara som vanligt, och kändes fin i benen i morse

så jag har nog haft en jäkla tur denna gång.


Imorgon får hon vila igen så tar jag en ny tur på onsdag.


Men matte, måste du fota mig, näääää vill INTE!


 

Nja okey då får väl ställa upp


 

Av Emelie - 14 oktober 2013 00:05

Jag erkänner att jag var lite undrande över i vilket skick Klockan skulle vara

idag på morgnen när jag kom hem men hon var sitt vanliga jag, gnäggade

godmorgon åt mig och när hon tyckte jag tog för lång tid på mig så skrapade hon

med hovarna i golvet som hon ALLTID gör när maten ska serveras o hon tycker jag är

LÅNGSAM :-)


Något lite tjock i bakbenen men för övriga såg hon väldigt "fräsch" ut och hon rörde sig

som hon skulle när hon sedan gick ut i hagen. Dagen har passerat med lite bus i hagen och

en lugn dag o den lilla svullnaden la sig ganska snabbt när hon fick komma ut o röra på sig.


VÄLDIGT SKÖNT MÅ JAG SÄG!


Ingen ridning idag kan säga att MIN kropp inte riktigt känns så fräsch som Klockans gör

i ärlighetens namn MEN man ska inte klaga de kunde varit värre. Imorgon är en ny dag

och om Klockan är lika fräsch så kommer hon få en lugn tur imorgon för att mjuka upp sig

i kroppen om inget annat för lite stel blir man så är de bara.


Om tiden räcker (o kroppen pallar) så är tanken att även Steelan ska få komma ut på en tur

allena o de kan ju bli spännande, o näää vill INTE abbonera på att trilla av   


Stora Dottern var på ridskola idag o gud vad hon är duktig den lilla, hi hi hi så kul

att se henne och när vi åkte hem började hon redan fråga hur många dagar det var tills

nästa gång hon skulle dit, letar febrilt efter en liten säkerhetsväst till henne, har ännu inte

funnit ngt som passar henne, HOPPLÖST! Hon är en liten speta min höna men ändå älskad  


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards