fullblodenicentrum

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Emelie - 30 oktober 2013 14:30

Ja då var man här igen, känns som att jag besökt denna hemsökta

ruta ETT några gånger nu med detta fuxsto, som totalt knäcker mig.


Idag gick hon iallafall in genom stalldörren utan att bråka, de ni, fast jag var ju 

beredd med spöet i ena näven så kanske därför.


Tillbaka på basci nivå med henne idag då, lät henne först springa i linan, vilket hon varken gör

avslappnat eller snyggt men detta gjorde jag idag enbart för att låta henne springa av sig lite

energi så att de andra övningarna skulle gå liiiite smidigare med henne.


har en film ni ska få se på henne i linan och ja den visar så tydligt alla hennes problem

dock som ni ser bråkar hon inte varje gång hon ska förbi svängen mot stallet (ni ser att hon tittar åt de hållet)

dock har jag satt linan över huvudet på henne för att få mer kraft OM hon skulle prova

och de gjorde hon i början men de har jag av förklarliga själ inte filmat.

Hon skjuter ut bogen, rusar på i både trav och galopp, slappnar inte av,

ja de finns mängder med brister..............!



Efter att hon sprungit av sig eller stressat ner sig lite till normal nivå så gjorde vi de mest basic man

kan göra och de är att hon ska följa mig, göra halt när jag stannar dvs jag ska inte behöva ta henne i 

linan, hon ska vara lyhörd för MIG och se MIG och vad JAG vill.

När jag petar på henne ska hon flytta sig, ja ni förstår hela principen, de grundläggande IGEN

att de handlar om respekt för MIG.


Ändrat tillbaka till hennes förra bett även om jag personlighen hatar skarpa bett

men för att jag ska ha en chans att ha ngt att säga till om (vi snackar starka krafter i denna damen)

så har hon fått tillbaka sitt pessoabett (äppelbett dock) så de gäller verkligen för mig att vara väldigt fin

och snäll på handen och visa ännu tydligare rätt och fel.


Detta är så otroligt tråkigt för hon är en väldigt fin och vacker häst.


Och för er som undrar, NEJ jag tycker inte alls de är kul att jag MÅSTE lägga all denna extra tid

på Steelan för jag hade hellre sett att jag fått lägga den på en annan häst i stallet

som jag menar ha kvar och hellre vill jobba med för att komma framåt.


Jag hoppas finna ngn ny som vill ge henne en chans till som ev framtida ridhäst

och som ser och tar henne för PRECIS den hon är och den hon ALDRIG kommer bli

trots all tid och träning man lägger på henne.

Av Emelie - 30 oktober 2013 11:55

Ni har kanske inte tänkt på det men jag har ändrat lite bland underrubkrikerna

så blir de lättare för mig och för er att gå tillbaka om de var ngt speciellt ni eller för den delen jag

letar efter (ja biland glömmer jag så då är de en återblick som gäller)


Candy ska nu start på söndag igen anmäld till OLD-BLUE LÖPNINGEN 1000dt

(lopp 5)


Jag åerkommer med mer info när tips och tränarintervjuerna läggs ut.


Efter sista löpet på söndag kommer även rikshästarna 2013 att

auktioneras ut, de flesta är de redan bildat konsortsium runt men allt är ju som vi vet

inte hugget i sten så att säga.


Jag länkar till besiktningsprotkollen för samtliga rikshästar


https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Butterfly%20Dream.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Forray.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Senator%20Sam.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Branson.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Dreams%20Cape.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31489826/Vet%20intyg%20Romanoff.pdf


Efter denna auktionen sälja även galopphästar i en auktion för sig och hästar som

hittills är anmälda är nedan följande ;


Pa Pa Paparazzi (K. Stenefeldt)
Alex Cat (K. Stenefeldt)

D J Fontana (T. Oscarsson)
Blues Mostly (T. Oscarsson)


Så har ni lite pengar över som tynger er plånbok så ta en tur till Jägersro på söndag

och inhandla er enventuella nya stjärna   


De nya riksgalopptränarna för kommande år (2014)

är ju sedan ett tag tillbaka utsedda och några har nu i dagarna inhandlat sin

rikshäst på auktionen som går i skrivande stund (mån-torsdag)


Pia Höiom

Peter Jardby

Caroline Malmborg

Vanja Sandrup

Madeleine Smith

Patrick Wahl


de som har hästar klara är;


Stall Demeter /Peter Jardby hästen Major Surprise (nr 22 i Tattersalls auktionskatalog) 
Stall Pegasos / Patrick Wahl hästen Arabda (nr 229) 
Stall Medea / Madeleine Smith  hästen Shepherd Gate (447) 

 

Smith med kommande års rikshäst.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards