fullblodenicentrum

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emelie - 11 oktober 2013 11:16

KÄnner ni igen hästen på bilden????

De gjorde jag direkt då hon påminnner så mkt om lilla Candy Girl.

Detta är Candy Girls lillasyster (HEL) och detta är nu

FJÄRDE GÅNGEN (inkl uppfödaren) där ägaren säljer henne.


Synd mkt fin häst som säkert kommer vara lika förtjusande som storasyster

och vi vet ju vilken vacker häst hon är, inte sant!?!

Gör ont i själen att de denna annons på Divan igen   


 


Länkar till annonsen


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=761556&kid=1&save_favorite=1

Av Emelie - 11 oktober 2013 07:37

Ja så här blev mötet med Leo igår när jag skulle hämta hem

henne och Wilma då hovis kommer idag, BUSHÄST!


   

Av Emelie - 9 oktober 2013 20:31

Nedan kommer lite bilder på Interwatch som är Klockans kusin,

står i träning hos Johan Reuterskiöld


Tyvärr ingen bra dag på banan men lika förtjusande häst ändå, väldigt vacker


       


Sen var de ju dags för lilla Candy Girl några lopp senare att göra entre,

fick inget bra hopp ur startboxarna och tog inte för sig utan hamnade efter på innern

vilket gjorde att hon hamnade i sprutet som hon inte gillade.


Kom dock igen lite på upploppet men väldigt grön och kommer behöva fler lopp i kroppen

då hon gärna kollar på lite annat undertiden emellanåt. Men jag är lika nöjd ändå

fina fina häst och såklart fick jag ju mysa i stallet precis så mkt som jag själv ville

med henne och de uppskattar jag VÄLDIGT MKT.

Tusen tack för att jag får springa i stallet!


Vi tar lite bilder på henne väl ???!!??


                 

Upploppet nedan.

 

Vet inte om Rebecka var så lycklig att jag klickade på kameran hela tiden ;-)


Candy kommer starta nästan gång den 3 nov, får se om jag har möjlighet att köra ner

och vara på plats.


Av Emelie - 8 oktober 2013 21:31

Ikväll linande jag Klockan för första gången (i min ägo)

och tja först trodde hon att de var full fart i galopp runt runt som gällde

eller totalstopp, men efter ett tag och då jag kortade linan och följde med henne

i början förstod hon vad jag menade och slappande av på ett fint sätt i både

skritten och traven i båda varven, såg väldigt trevligt ut må jag säga.


Hon har när hon får "springa på" och slappnar av en mkt trevlig form hon

går i går själv ner och även om hon inte orkar bära så springer hon inte med

huvudet i högan sky utan att vara instpänd så de var väldigt positivt.


Lätt henne inte springa så länge utan de var en liten test idag så får hon smälta detta

nu imorgon så får vi prova på torsdag en liten ort stund igen så hon förstår vad jag menar

igen men de brukar inte vara svåra att lära de här klipska djuren ;-) Så de blir nog inga problem.


Avslutade dagen med att skritta och trava henne runt hagen några varv åt båda hållen

och de märks att hon mer och mer söker sig fram och ner istället för att bli sur mot handen och

köra upp huvudet men vi pratar verkligen om en känslig mun här och de är små små hjälper som

räcker annars gillar hon de inte och de visar hon oxå så lite humör finns trots allt i den lilla flickan

i den stora kroppen   


Ingen bild idag då de var skumme ute när jag linade henne men ska försöka skärpa mig

med att bjuda på fler bilder, JAG LOVAR!


Imorgon blir de en lugn dag i hagen för då är de Jägersro som gäller för mig, ska spana in

Candy och så ska även Klockans kusin Interwatch starta så självklart får man slå ett öga på den

killen oxå, lovar återkomma imorgon med ett inlägg och bilder om detta!

Av Emelie - 8 oktober 2013 14:33

Då ligger nu intervjuerna upp för morgondagens lunchgalopp.


LOPP 7 V5-3 V3-1

2. CANDY GIRL Hon kvalade ok. Här är hon ute för att få rutin. Pengar?
3. FIX A LOTT Jag var jättenöjd med kvalet. Hon startar här för att skaffa sig erfarenhet. Pengar?
5. VALESCOOTER Han visar inte så mycket i träningen. Jag ligger lågt.
6. VALENCIA Det var för långt senast. 1000m nu som hon gått bra på innan. Med på komben?
7. SIMPLY ELVIRA Hon har haft en liten paus. Blinkers senast fungerade inte. 1000m nu och hygglig placeringschans. 
8. CHARMÖR DYNAMITE Vi väntar fortfarande på honom. Vi har inga stora förhoppningar här.


Ja bara att hålla tummarna och som sagt hon tröttnade ju i kvalet på slutet rejält så vi

får se vad hon kan åstadkomma på 1000 dt SPÄNNINGEN STIGER!

Av Emelie - 8 oktober 2013 00:04

Klockan har idag själv lyckats med de jag inte klarade igår, det vill säga,

ta av sig andra bakskon och som tur är har inte hoven gått sönder ngnstans

vilket alltid är en risk när den åker av.


HUr hon lyckades ja de undrar jag oxå, får se om de blir ett pass för henne

i linan imorgon, kommer i varje fall inte vara ngt hårt arbete lite mjukt och lätt

för att börja igen. KANSKE !


Lillskiten alias Lilleman fick idag prova på att stå uppbunden i stallgången

helt själv för första gången och han skötte sig som vanligt exemplariskt även

om han kan ha lite åsikter om saker och ting som en liten uppfinningsrik hingst kan

ha ibland när han inte tycker som matte sin.


Bra träning inför hovis som kommer på fredag om inget annat, kunde inte låta bli

att provspraya han med pälsglansen och tja tror inte han märkte de ens för han visade

inte de. Cool kille i många situationer men mkt nerv i många andra, hoppas bara de där

nerverna håller sig på LAGOM nivå, så kommer de bara vara till de positiva,

men gränsen är skör och precis!


Steelan fick sig en rejäl uppputsning med spray och ansning lite här och var, tror hon tycker

de är riktigt skönt att bara vara utan lillen runtomkring sig hela tiden, man märker de på

henne, mkt lugnare och mer harmonisk sen beror de såklart på att hon är dräktig, visst är de

härligt med hormoner när de lugnar en häst. Nu är de iallafall bestämt att på fredag så helskos hon

då de fungerar så bra med att Lilleman står i egen box om nätterna, känns skönt!

Han vet precis sin box för han traskar snällt in i den av egen vilja varje kväll trots att Steelan går in

i en annan, så duktig lillkille.


 



Av Emelie - 7 oktober 2013 16:31

Ja efersom jag ändå inte har ngt o göra om dagarna (lite ironiskt nu)

så har jag efteranmält mig till 


Steg 1 kursen på Jägersro som är den 19-20 oktober.


Lite om innehållet kan ni läsa om nedan;


Steg 1
Alla verksamma inom galoppen samt övriga intresserade erbjuds denna grundkurs, som ger tillträde till övrig utbildning.
Övergripande mål för kursen är att ge deltagarna en inblick i svensk galoppsport.

Kursen genomförs under 2 dagar på galoppbana.

Kursen är öppen för alla som är intresserade av galopp utan krav på förkunskaper. Kursen tillsammans med praktik ger behörighet för Steg 2 som är amatörtränarkursen.


Kursmål
Kursen strävar efter att ge deltagarna: 
- en viss inblick i svensk galopphistoria. 
- en förståelse för totospelets betydelse för sporten 
- en förståelse för hur reglementet är uppbyggt 
- kännedom om att man kan använda propositionerna som styrmedel samt kännedom om handikapp och åldersviktlöpningar 
- en viss inblick i hur hästen är uppbyggd 
- kännedom om några exteriöra och anatomiska benämningar samt några termer för exteriörbedömning 
- kännedom om grundträning och träning mot tävling 
- kännedom om hästens naturliga matvanor, dess matsmältningssystem samt de vanligaste fodermedlen 
- en viss inblick i hur hoven är uppbyggd och vad som sker i hoven vid belastning 
- kännedom om hur hästen hanteras i sin stallmiljö, säkerhetsaspekter, sadling för träningsarbete samt vissa utrustningsdetaljer.

Timplan 
Antal timmar/ämne
1 Svensk galopphistoria
1 Totospel/Sportens ekonomi 
1 Reglemente
2 Propositioner
2 Anatomi/exteriör
2 Träningsmetodik
1 Hovvård
1 Utfodring
3 Praktik
1 Utvärdering, genomgång av praktikuppgifter
15 TOTALT

 

Av Emelie - 7 oktober 2013 09:29

Klockan lillebror Headhunder står i träning i Danmark men är

till salu om ngn är intresserad.


Fick igår ett så bedårande kort på Klockans lille-lillebror född 28 maj iår

e: Helsinki


Visst är han naggande go ??!!??


 


För den som söker avelssto finns både Klockans mamma

Reference Lady och moster Interviewer till salu

gå gärna in på svenskgalopp.se och kolla dem.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards