fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Försäkringsbolag

Av Emelie - 19 augusti 2013 12:10

Ja idag har de blivit ett snack med försäkringsbolaget

om varje enskild häst och dennes försäkring, vad jag ska lägga till

om jag ska höja eller sänka de olika beloppen om ngt ska tas bort, om jag ser till vad varje häst

ska användas till framöver.


Vilken djungel och inte bli man klokare av att läsa sig till de nä de är som på den gamla tiden

man får lägga lite tid i telefonluren och lyssna coh ställa miljoner med frågor.


Vilken underbar start på dagen inte sant !!??

(skrev de med en ironisk ton, tro mig)


Men man gör ju allt för sina små vänner inte sant och bara de bästa är bäst nog!


  

 
 
Ingen bild

frugaltimez

19 augusti 2013 12:30

Hej.
Fast varför prata om varje häst?
Jag hade samma försäkring på alla mina 5hästar,försöker de blåsa dig?? Spelar ingen roll vad man gör med hästen! Högsta och bästa försäkringen hos Agria bara!

Emelie

20 augusti 2013 07:52

Jo för någon går bara som avelssto, ngn går som både avel och ridhäst, ett är föl föds iår och de finns olika belopp, olika som tex A1, A7 osv, därav mitt snack idag med försäkringsbolaget.

En försäkring är ju dock ganska dyra när man har ALLA hästar försäkrade fullt ut både på vet och liv. Och sen tycker jag inte de är helt fel att gå igenom sina försäkringar ibland, gäller även hem hus, bil försäkringar osv.

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards