fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Matte svämmar över av stolthet

Av Emelie - 12 augusti 2013 19:04

Ja idag har vi haft besök av id kontrollanten som

chipmärkt Lilleman.


Och summerar jag så svämmer mitt hjärta över av stolthet över denna

supercoola kille, vilken individ han är, oooohhhhh   


Två av hans ben är ju ganska lätta att se vart hans vita börjar (slutar) men de andra två benen

är och har alltid varit svåra att se hur mkt vitt och vart hans linjer går och de ska ju skrivas in

ganska detaljjerat så vi hade mkt kli i huvudet idag och ingen av oss blev riktigt kloka.


Började med att badda hans ben med en nerblöt handduk som han inte brydde sig om

men inte såg vi bättre för den den skitgris som han är ;-)


Så de enda som fanns kvar efter att allt annat var fördigt var att plocka fram vattenslangen, ja

som alla vet så låter de ju jättelätt att spola av en föling på benen med iskallt vatten

ELLER HUR ?????


Han stod som ett ljus i stallgången medans Steelan stod i boxen, hon gnuggade hans framben och

bakben medans hon spolade honom, VILKEN HÄST man har,

kan just nu nog inte bli mer stolt över denna lilla individ, vilken tillit han har och vilket

coolt sätt han hanterar alla NYA situationer med, herregud!


Och inte var de ngt när han blev chipmärkt heller ja vad kan man säga,

once in a lifetime man har en sån okomplicerad tuff orädd föling som litar till 

hundra på sin matte.


   

Lite bättre i sitt vä bak så idag har han gjort ngr race i hagen till mattes förtret 

han hade gärna fått ta det lugnt någon dag till så de blir riktigt bra hans ben igen.


Ser och verkar mkt piggare idag och de är ju skönt iaf, måste fått en sträckning i hagen i lördags

annars både de gått åt andra hållet istället.

 
 
Cicci

Cicci

12 augusti 2013 22:14

Wow vilken grabb :) ja suuuuuug åt dig ..., allt grundar sig i behandling från dag ETT..
Önskar jag hade mer tid för våra små men med en mamma som vägrar gå in så är Findus svår att komma nära inpå :P
Väntar in henne , dagen kommer o jag hoppas jag kan få honom lika trygg som din kille :D
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

12 augusti 2013 22:17

Ja jag är såååå stolt över honom, men visst ligger mkt arbete o hantering bakom. Var du lugn allt kommer så småningom jag har turen att ha en översocial liten kille som gnäggar så fort han ser en ;-) Hi hi hi.

Det kommer jag lovar! :-D

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards