fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Bellan har fått rida Wilma idag

Av Emelie - 8 augusti 2013 20:18

Eftersom mamma fått rida två hästar idag tyckte dottern inte

det var mer än rätt att hon oxå skulle få rida sin häst.


Sagt och gjort, fick till och med fläta Wilma i manen så tjusig 

i rosa rosetter lovar bilder senare när jag kollat igenom dem.


Första gången dottern skulle försöka rida lätt i traven, är ju inte så lätt när

man knappt fyllt 5 år att rida lätt, både med strka i ben, balans och tyglar och styra,

ja bjuder på ett smakrpov men försök håll er för skratt.


Söta rara Bellan och Wilma. ursäkta att de är lite upp och ner skumpigt men jag springer med

vid sidan om, ha ha ha   



Ja kan ju se lite hemskt ut för hästen kanske men vad gör man, måste ju börja ngn stans inte 

sant och tro mig Wilma är härdad både med de ena och de andra.

 
 
Emma

Emma

8 augusti 2013 22:37

Så duktig hon är! :-)

http://www.stallvozz.se

Emelie

8 augusti 2013 23:01

Som jag fick anstränga mig för att inte skratta just när hon red :-)
Men visst försöker hon, lika envis som mamma sin, på gott o ont ;-)

Kram Emelie

 
Emma

Emma

8 augusti 2013 23:21

Kan se det framför mig ;-) Men det är bra att hon inte ger sig! Det är en god egenskap :-D Oftast ;-) Hihi

http://www.stallvozz.se

Emelie

9 augusti 2013 08:05

Hi hi hi, jo det är de ju ;-)

Kram Emelie

 
Cicci

Cicci

11 augusti 2013 13:17

Naw ... Det va så sött :)
Så duktigt av henne att verkligen vilja o våga försöka :) snart kommer det med sitta :D
Massa beröm !!!
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

11 augusti 2013 13:32

Ja hon är tuff, nästan lika galen som sin mamma är jag rädd för på gott och ont kanske.

Ja hon fick massa beröm likaså lilla Wilma, och har lovat henne ridskola i höst och då måste man LYSSNA och öva :-D

Kram Emelie

PS jag är jättestolt över henne i rälighetens namn :-D DS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards