fullblodenicentrum

Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie - 7 februari 2013 21:01

lever nog i mamma Steelans mage.


Stod och gjorde kvällsputsen på henne och brukar lägga handen

precis framför  juvrena på henne och visst har jag känt lite spark innan,


MEN NU


räcker det att stå och kolla på magen och undertill så ser man magen ändra sig och hur det 

blir en liten kick emellanåt, och känns ganska bra om man lägger handen till   


Steelan, ja hon har vant sig nu vid att jag står och håller handen och känner,

hon bara suckar åt mig och vilar vidare.


Undra om den lilla föling blir en liten vilding när den kommer ut, för som den håller på i

magen nu, ja då är den på god väg   

Av Emelie - 7 februari 2013 15:41

Ja idag var det dags för Pintor att

få sin hästinfluensa


Har ju faktiskt ganska nära till vet (1,5 mil) så 

jag brukar lasta pållen och åka dit istället för att få hembesök.


O kan ni tänka er mina fina coola grålle ja han gick rakt in och stod som ett ljus hela vägen

och han är då inte lastad sen i slutet av nov eller om de var precis i början på december

iaf de var ett tag sedan.


Vinter är ingen höjdare att köra till vet, då hans backe upp till kliniken

ja den är brant och glashal, och med framhjulsdriven bil (V70) ja inte går de 

att köra upp med släp och häst i efter, tro mig vi har provat :-(


Vad gör man, jo man vänder, parkerar längs med vägen och lastar ut grålle som snällt får traska med 

bredvid mig och mina två barn upp till kliniken och så snällt stå utanför och vänta.


Stod så lugnt och fint fick, sin spruta, vände och traskade ner till släpen och han gick rakt in

och stod lugnt och stilla medans jag gick upp igen för att stämpla passet och betala.


VILKEN COOL KILLE MAN HITTAT OCH ÄGER   


Imorgon blir det vilodag för herr grålle sen blir det nya tag på lördag

då det blir en tur i skogen   


O för att skryta lite, fick beröm av de som passerade och även av personalen

att han var så lugn och FIN.



Av Emelie - 7 februari 2013 12:15

Ja det är verkligen svåra tider för säljarna idag, 

ett plus om man är köpare istället.


Kolla in denna annons, vittnar verkligen om att det är svårt att sälja idag


http://www.blocket.se/vi/44289648.htm



Av Emelie - 7 februari 2013 10:46

Kommer här en liten travsnutt på Steelan från hagen imorse

och faktiskt utan täcke, inte jättemkt fart på henne men iallafall.


Ursäkta den dåliga kvaliten på filmen, tagen med mobilen




 
 

Av Emelie - 5 februari 2013 22:32

Idag var tanken att ta en tur på Pintor och Klockan igen.

Men efter en jobbnatt och ett barn på dagis och ena hemma med hög feber

så ja inte blev det som jag hade tänkt.


Trött sliten och lite grinig då jag inte gjort ngt med hästarna idag

inte ens lilla Candy blev longerad och de i sig är ju inget jobb, blev bara inte färdig

helt enkelt. Imorgon har jag lyckats övertala mamma min att passa lillflickan ngn timme

egentligen tänkt att jag ska sova då (jobbar nu min andra natt) men som det ser ut nu

blir det nog att bylta på sig ridkläderna och ge sig ut en tur även om sängen nog känns mest

lockande.


Varför sjuka just nu ?????? Har inte tid med sjuka barn i min planering. Denna feber som är

till och från barn som gnäller och är trötta hängiga och mest vill mysa i soffan och en annan känner

att de stackars hästarna, ja de fick faktiskt idag stå åt sidan, bläääää känns inget kul om åndå

bara dygnet hade lite fler timmar så kanske man hade hunnit med allt idag ändå, eller ??!!


Hmm de är i dessa stunder jag så innerligt önskat mig den där ridbara paddocken/ridbanan hemma

då hade det ju inte gjort så mkt, satt på en film till barnen och gått ut och ridit ett pass på banan

med mamma ändå inpå knuten, en PERFEKT lösning enligt mig!

Gubben ja han tycker de möbleras om tillräckligt för dessa hästar på tomten i tid och otid :-)


Ja ja ny dag imorgon och överlever jag denna natt så why not en ridtur som belöning imorgonbitti

hmmm sova ngn timme vs ridtur ????


På torsdag är Pintor inbokad och ska få sin årliga hästinfluensa, på söndag är det kalas för lillflickan och

på måndag blir det en tur till jägersro, måste ju kika in rikshästen "live" man har en andel inte sant.??!!


Rekommenderar det köp en andel i en rikshäst för 350 kr i ett år, jättekul !!!!!!

Finns att köpa på ditt ATG ombud :-) Inte alls reklam detta, nej nej   

kolla gärna oxå in www.riksgaloppen.se

Av Emelie - 4 februari 2013 13:11

Tog ut min fina gråe idag på en långtur

då han hängt med när jag ridit Klockan de sista dagarna har väl

tempot inte varit så jobbigt för honom.


Pigg och framåt som alltid, låg fint i handen och lyssnade mkt bättre på halvhalterna idag

jobbade mkt med övergångarna IGEN, går super om jag alltinerar skritt - trav - skritt och även trav - halt men 

när det kommer till övergångarna där galopp är inblandad då är det betydligt svårare och det jobbade vi mkt på idag.


Går jättebra från skritt och trav till galopp problemet ligger i övergången från galopp till trav

då han gärna "ångar på" lite väl enligt mig men handlar mkt om att han inte riktigt orkar

bära sig såklart också.


Nu klarar han iaf att samla sig fint i båda galopperna och orkar hålla det oxå, visst

en annan får minsann jobba med låren, ha ha ha men han känns mkt fin.

Nu gäller det bara att hitte en BRA tränare oxå tydligen inte det lättaste, jag vill ju liksom

 ha en som "gnäller och pekar" på ALLT de är då jag får ut som mest

Jag vet konstigt va, gillar ngn som gnäller och aldrig är nöjd, hmmm kanske för att jag själv lite är så !!???


Liten bild från ryggen, ser tyvärr inte all snö, de började vräka ner precis efter, men kolla de sista två bildern

ja kan sammanfatta det med blöt, kall och snöig :-)


     

Av Emelie - 2 februari 2013 14:07

Ngt hände med bilderna på Pintor och Candy imorse så

här kommer lite bilder då de solar sig   


   


Igår hade vi barmark och idag när jag vaknade var det snö och minusgrader,

men hästarna älskar dt och solen oxå.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards