fullblodenicentrum

Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie - 14 februari 2013 11:07

Idag blev det äntligen ihopsläpp av Pintor, Candy och Klockan.

Pintor o Candy brukar ju gå ihop men jag har även nu några dagar släppt Candy och Klockan ihop

och de har gått bra, frågan vara bara hur Pintor och Klockan skulle komma överens.


Inne i stallet gillar de INTE varandra, men tro att eller ej ute i hagen INGA problem.

Visst båda kan backa till emellanåt men inga bråk eller sparkar mot varandra

SKÖNT!


Några bilder på de knasbollarna från imorse, film kommer under dagen :-)


 

Jag tror jag håller mig till lilla Candy till att börja med.


 

Jag tuggar lite, för du är ju faktiskt lite läskig Pintor, säger Klockan.


 

Jag är fortfarande lite avvaktande..............du kan ju vara farligt?!


 

Okey då inte så läskig och farlig iallafall, skönt!


 

Så gullig bild, tycker ni inte !!???!!


Av Emelie - 13 februari 2013 14:26

Jaha ny dag och nya tag inte sant!?


Lilla Candy stod på schemat idag, och inte bara det, idag fick hon prova på att

stå uppbunden i stallet själv utan ngn häst som sällskap inne, vilket hon haft de andra gångerna.


Tyckte hon skötte sig bra för att vara första gången, visserligen med lite puls men stod ganska lugn

vandrade lite från sida till sida men det gick att borsta henne och sadla utan problem.


Tror att det kommer gå bättre om hon får göra detta ngr gånger nu

så hon förstår att ja det är ju bara skönt att bli omplysslad själv i stallet, man kommer ju ut igen 

senare i hagen till kompisen:-)


Longerade henne idag, ha ha ha jag skulle absolut haft ngn som filmat detta

hon var verkligen laddad och bockade och hoppade om vartannat i linan, tog ett tag innan hon landat

sen skötte hon sig bra som alltid i linan, blev trav på volten idag,

men fick även idag galoppera några varv i både hö och vänster varv,

o då helt plötsligt fick hon upp flåset kan ni tro!


Avslutade med att skritta henne i bra tempo under ca 10 minuter,

sen tog vi en långsam promenad genom halva byn innan vi vände hemåt igen.

O trött som hon va stackaren efter allt bus så lunkade hon snällt med på slutet.


Fuskade lite idag hade endast sadeln på henne men här är ngn bild från idag iallafall.

Imorgon blir det vila, kanske att jag hänger på henne men inget mer,

sen på fredag är de trav i linan igen för henne som gäller.


   

Av Emelie - 12 februari 2013 17:23

 


En riktig liten fuxflicka ända ut i fingerspetsarna

(hhmmm kanske skulle stå ända ut i hovspetsarna  )

Av Emelie - 12 februari 2013 14:46

Ja hy jeda mig.


Blev en tur på min gråa grålle idag, och pigg, laddad var nog bara förnamnet

stått nu då pga vacc och avmaskning.


Jag borde ju annat ugglor när han stod som ett ljus i stallgången 

när jag broddade, ryktade och sadlade och tränsade honom

kan väl lugnt säga ; Lugnet före stormen!


Började med en liten glädjebock när jag kom upp på han, men de gör han ibland så det 

är jag så van vid och inget konstigt, lite tripp trapp på vägen men ja det

brukar han ju oxå göra ibland när han är lite på G.


Första km gick lugnt och fint, lyssnade bra och gick så himla fint på tygel och

va JÄTTEDUKTIG, lite lätt om rumpan men ja det bryr inte jag mig om iallafall :-)


Helt plötsligt fick han väl för sig att nu JÄKLAR matte, kör jag mitt eget race

o ja det gjorde man minsann. Kan säga att vi har vissa ridrundor som är lite backiga, 

och en sån valde ju självklart jag IDAG.


Pintor ja han for iväg i dundrande galopp, sket fullständigt i mig och vad jag ville

idag kan jag säga fick jag en sån där "nära döden upplevelse"

upp för en backe, tänkte jag jaaaaaa kan jag ju få stopp på honom uppe på backen YES!!


Nej nej min gråe han hade andra planer, ganska bra lutning ner på denna backen och

sen svänger vägen ganska bra åt höger och jag såg mig själv och Pintor

när han for ner för backen, liggandes där ute i terrängen på vänstersidan!

Tänkte för mig själv "detta kommer göra ont o har jag mobilen med mig?"


Han va broddad såklart men de va ju snorhalt på nysnön som lagt sig

och i snöfallet som kom såg jag knappt ngt och

jag är överlycklig att her grålle på ngt viss i denna höga fart klarade den högersvängen,

sen 200 meter längre fram tog det tvärstod för då,

helt plötsligt va han ju dörädd för ett par soptunnor, dessa hästar!


Kan säga att ja han fick faktiskt lite bannor av mig och sen blev det bara såna tråkiga lydnadsövningar resten av rundan, men gud vad stark han blivit, så klart musklat på sig och med kondis som är ganska bra så orkar han ligga på lite mer nu än innan.


Imorgon ja då ska han få igen för då blir det en runda på volten och han ska få JOBBA

de lovar jag!


Några bilder på en inte allt för trött Pintor efter dagens runda(pärs)


 

Jag lovar, skenet bedrar han va inte de minsta trött, kunde nog rastat honom en långtur till egentligen.


       

Ja gott va det att rulla sig iallafall efter turen men pigg och vaken trots allt :-)


Av Emelie - 11 februari 2013 17:01

Ja idag har man varit en runda på jägersro

och kikat in rikshästen Butterfly Dream.


En riktig liten kelgris, mmmm så gott att bli kliad och få

uppmärksamhet.


Duktig flicka med hovis oxå för den delen och extra gott att rulla sig i en

nyspånad box efteråt.


Ngn bild blev det så håll tillgodo


     


Här är hon precis nyrullad:-) Härligt !




Av Emelie - 11 februari 2013 07:54

God morgon god morgon!


Stallet fixat och nyspånat i boxarna, en hage mockad

hästarna har mat och vatten och allt är förberet för kvällen.


Nu styr jag bilen söderut och ska kika in rikshästen Butterfly Dream.


Får väl återkomma med lite färska bilder senare under dagen/kvällen.



Av Emelie - 10 februari 2013 17:58

Ja andelen är inköpt och mamma har fått en (dock ej hunnit reg än *suck*)

som tack för att hon passade alla hästarna en vecka i höstas

så jag och familjen kunde åka på semester.


NI HAR VÄL KÖPT EN ANDEL ?????

Annars tycker jag ni snabbt får springa till ATG ombudet   


Lägger in en bild på Stall Eros häst och tränare där både jag och mamma har en andel :-)


 


Här är hon fuxflickan Butterfly Dream med tränaren Katharina Stenefeldt

Enda stoet i årets upplaga och desto roligare att ha en andel :-)

Tycker jag iallafall sen kan ju tänkas att man är lite partiskt :-)

Men så är det ju för alla :-)!


Imorgon styrs bilen söderut till Jägersro och självklart får man passa på att kika in rikshästen lite extra

irl, ska bli kul och självklart se alla de andra tjusiga pållarna oxå, hästmänniska som man är :-)

Av Emelie - 10 februari 2013 17:47

Ja hästarna har helt klart lite energi, både av att gå i mindre hage

pga avmaskningen och för lite motion nu i helgen


Här kommer lite kvällsbilder på Klockan och Steelan

o ja tunga Steelan fick oxå busat lite med ngn bock :-)

Men missade ju henne, så typiskt, va inte snabb nog tyvärr :-(


     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards