fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 september 2013

Av Emelie - 25 september 2013 23:47

Ja motivationen var inte på topp idag men tog mig själv i kragen och

gav mig en spark i rumpan så den där turen med Klockan den blev av idag iallafall   


Du hade rätt Cicci, känns mkt bättre så fort man kommer upp på ryggen, och lägger allt

åt sidan och bara ÄR.


Klockan får numera lite mer energirik kost (fint uttryckt) då jag personligen heller vill

ha en pigg alert vaken häst än en som tja lite mer tänker " de kommer en dag imorgon"

Blir ändå inte riktigt klok på damen ifråga, i hagen busar hon leker och är allmänt ibland

mer i luften än på marken men så fort jag kommer upp på ryggen så går hon gärna o

"måslar" lite ja förutom när jag ber henne om en galopp för då busar hon gärna till de i början.


O inte blir hon trött efter våra små turer för jag håller mig på korta turer än, och vila får hon

kanske mer än hon behöver men bättre de enligt mig för hon är ju ung.

Fortsätter med strechövningarna och märker faktiskt en förbättring men fortfarande stel,

idag tappade hon BARA bakbenet två gånger precis i början av turen så de är nog på rätt

håll de oxå, dock har jag funderingar på att plocka hem en fysiterapeut för att kolla över

både Klockan och Steelan, speciellt Steelan eg för att kolla henne igen efter att hon gick omkull

med mig, MEN de är en annan historia.


Får bjuda på en bild från idag, soligt och faktiskt en något kylig tur trots att solen behagade skina

på oss hela dagen, brrrrr HÖSTEN är verkligen här nu vare sig man vill de eller ej.


   

Av Emelie - 25 september 2013 10:29

Ja så är de idag, fick börja dagen med att fixa hagen IGEN, då

Lillskiten igår bestämde sig för att ta ett skutt över igen, och han klarar ju inte hoppa så högt

och drog med sig tråd igen, och JA jag har ström på men inte hjälper de!


Någon som har tips? Tas tacksamt emot, vet att de går över. Känner igen de, Candy var precis 

likadan, hoppade över i tid och otid men hon kunde ju hoppa och var faktikst över året när hon började.


Skulle rida Klockis idag men känner inte alls för de idag, hjälpppppp vad händer jag som alltid

brukar just älska och se fram emot ridningen ????? Förmodligen en svacka mer eller mindre.


Idag ska mer hösilage hämtas hem i eftermiddag och Leo och Wilma ska flyttas till den mer

kuperade sommarhagen o få insatt en bal förhoppnigsviss ska detta ske innan nästa helg men

som vanligt så blir de ju aldrig som man planerat.


Imorgon kvalar lilla Candy och då ska jag vara på plats med kameran i högst hugg, fick med 

mig mamma så jag slipper köra själv, ska jobba nu två nätter oxå men hennes kval kan jag

ju bara inte missa för allt i världen! Ska bli riktigt spännande och framförallt väldigt roligt!


Nä ska jag eller ska jag inte de är frågan !!!????!!!!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards