fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Emelie - 3 september 2013 08:18

Blev en liten tur på Klockan igår och 

allt handlar om att få dem framåt med bjudning nu i början.

Brukar vara lättare om man har en draghäst men tyckte ändå igår att hon

gick med bättre tag och längd i steget lite mer gung över det hela.


Att passera korna var igår inte så läskigt, visst kollade hon men hon gick snällt förbi

och brydde dig inte om att de följde efter henne längs med staketet.

Mkt duktig häst, sen kan hon då istället få för sig att en ljus stor sten är ngt läskig men

samma här så kollar hon faktiskt bara, kan stanna till men sen traskar hon snällt på igen.


Red i skritt trav och galopp även idag, handlar bara om kortare sträckor men man måste ju

börja ngn stans så är de. Flyttade henne lite för vikt och skänklar, dock förstår hon inte riktigt

men med hjälp av att förflytta tyngden så förstår hon bättre. Övade såklart halt och igår behövde jag inte anv

rösten så mkt utan räcker att sätta sig ner i sätet stanna henne med sätet.


Jag avslutade här hemma med att låta henne skritta över lite bommar ngr gånger

och de är inget hon bryr sig om utan hon bara trskar på, lite dålig på att lyfta fötterna men

så var de när jag skulle löshoppa henne oxå, hon behver ju vara ta ett extra högt kliv över

ett 90 hinder då hon är så stor så ett par bommar på marken gör inte så stor skillnad för henne.


Men skönt att hon inte är bomrädd iaf utan att man kan träna henne på detta oxå, såklart

i små mängder precis som allt annat jag gör med henne.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards