fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Emelie - 16 september 2013 21:44

Ja milt sagt för "stackars" Steelan.


Började med en liten kort tur i skogen för Steelan och de fungerar klockrent numera, ngn gång

ibland kan hon vara lite mer tveksam i sitt steg men då räcker de att mana på henne,

ingen tendens att vändahemåt vilket känns så skönt, man slipper sitta som på nålar

och jag erkänner jag slappnar av på ett helt annat sätt i sadeln och de känner hon oxå,

de är ju inte dumma de där pållarna, absolut INTE.


Testade henne idag eller snarare utmanade henne i en kamp, (IGEN) för de var de egentligen

om sanningen ska fram, jag har aldrig fått Steelan att gå lugnt och stillsamt,

följsamt i en volt varken i lina eller när jag rider, för så fort man kommer till de stället i volten

som hon förknippar med hem så slänger hon sig och vrider huvud, hals och bara kastar sig i sidled

och nja okey då, även står på bakbenen som hon ofta gärna gör som försvar ihop med att kasta sig.


O ja mina vänder de var visst en kamp oss emellan men JAG gav mig f*n på att gå vinnande ut denna

strid en gång för alla trots att hon hörde Lilleman gnägga från stallet, för hon ska göra som JAG ber och NÄR

jag ber om det och nu har vi kommit så långt att de fungerar ute i skogen då ska de även fungera

hemma på en volt. O ja tillsut gick de men visst de tog en stund och jag är så evigt tacksamt att man har

en bra sadel som gör att man klarar av att sitta kvar oh även har lärt sig hennes små signaler för att dämpa de

allra värsta "utbrotten" hon får, och ja jobbigt blev deför henne men gud vad fin hon var och kändes när

hon väl gick som hon skulle och lyssnade på mig, tycker bönderna hemmaomkring borde ta efter ngt jag såg

på fb nu ivkäll, visst hade de underlättat och blivit VÄLDIGT uppskattat av alla hästtjejer om fler hade gjort såhär

inte sant, underbar skylt!



Önsketänkade här hemmaomkring dock tyvärr :-(

Här vill de inte ens skifta bete med hästarna tråkigt men sant!


Supernöjd med kvällsturen på Steelan och jag tror jag gjort ett litet framsteg till med henne

fast de vågar jag knappt säga/skriva, ni vet jag väntar fortfarande på bakslaget

(vet att jag eg inte ska tänka så men kan inte låta bli ändå)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards