fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Emelie - 17 september 2013 21:36

Ja idag blev de mkt ridning på de mindre skogstigarna vi har här i krokarna

både för att få henne att lyfta hovarna och bygga lite muskler i alla de backar och slutningar

som skogstigarna går längsmed.


Lite mer fart i henne idag och jag är supernöjd hon jobbade på riktigt fint i backarna

även om hon tycke de var jobbigt, men viktigt de oxå särskilt hon som är stor och tung

i kroppen och behöver alla hjälp hon kan få både med att få koll på benen och 

att verkligen jobba med rygg och rumpmusklerna hon har.


Imorgon och på torsdag blir de vila för Klockan, har varit lite intensivt för henne

och då jag själv har fullt upp i dagarna två så passar de bra.


Visst är hon för söt lilla Klockan som jag föresten mätte till 174 cm

ändå inte så jättestor.


     


Han inte (sista bilden) klicka när hon stod fint med båda öronen spetsade

men bjuder på denna halvloja ändå för hon är ju söt som socker ändå   


Fungerar bra i hagen nu när hon går med både senskydd och boots,

ja jag vet är inte glad för att bylta på dem massor i hagen men när de bara trampar av skorna hela

tiden så är de ett måste för min hovis tröttnar ju tillslut och ja med faktiskt.

Men nu fungerar de och jag hoppas de håller i sig.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards