fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Emelie - 9 september 2013 11:30

Självklart fotade jag när dottern red igårkväll på här kommer lite bilder

på dottern oh bushästen Baldur


         


Några kort blev väldigt suddiga, och fråga mig inte varför, tror jag hade fel inställning på kameran

men man ser dem lite iaf   

Av Emelie - 9 september 2013 11:26

Ja Leo och Wilma fastnade på kort igårkväll när jag var där uppe en tur

för att kolla till dem.


       


Leos plats när hon inte äter är ståendes sovandes vid grinden, roliga hästar de där, har sin speciella plats

där de trivs och har uppsyn.


Lilla Wilma lägger redan på sig med lite tjockare päls, men jag har valt att inte täcka henne då hon senare

kommer bli helklippt och få ett tjockt täcke på sig.

Av Emelie - 9 september 2013 08:33

Ja då har ytterligare en helg passerat förbi, och

hjälp ännu en vecka är påbörjad. Vart tar tiden vägen?


I fredags trampade Klockan av sig sin framsko IGEN *suck*

gubben som inte varit hemma då han varit och kört rally i Linköping fick rikta sko när han kom hem igårkväll

så idag ska jag förhoppningsvis våga mig på att slå i den igen.


HÅLL TUMMARNA!


Klockan ska även få sin årliga vaccination idag så de blir fortsatt lugnt tempo för henne

men de märks såklart att hon får kraftfoder nu och att hon inte blivit riden sen i torsdags

men vad gör man kan ju nte trolla tyvärr även om de hade varit bra ibland.


Gödselplattan är tömd, tack gode gud för de var verkligen smockfull,

nu är de vara en runda för att hämta lite fler rundbalar som jag ska ha ståendes hemma sen

så är verkligen allt förberet för hösten som man vissa dagar känner är väldigt nära

även om vi haft några riktigt fina varma soldagarn nu de sista.


Steelan närmar sig 90 dygn, rättare sagt på torsdag så Ul är bokad tills på onsdag

då hon även ska få sin årliga vacc och de ska bli spännande och se om hon fortfarande är

dräktig för är hon de har jag TRE dräktiga ston tills nästa år.


Lilleman är i fasen att man ska testa igen och då inte bara mig utan även sin egen förmåga,

jättekul de där ska ni veta ;-)


Igårmorse bestämde han sig för att näää varför ska jag springa in i hagen genom grindahållet matte?

Nä jag var väl hoppavlad så jag provar med att hoppa över trådarna istället.


Ja ni kan tänka er hur detta såg ut i stort sett stillaståendes men hade de inte varit för att ena frambenet

hängde lite så hade han klarat de men nu drog han med sig tråden och några stolpar istället,

vilken underbar morgon den började helt oslagbart :-) Ljuvligt med hästar särskilt när de gör

precis som man ber dem om   


Tur iaf att han inte slog sig, fick inte en enda skråma och de är jag väldigt tacksam för.


Leo och Wilma rullar fram på betet som de fortfrande finns gott om så de kommer gå kvar några

dagar till som de ser ut nu iaf, allt beror ju på väder och bete. 


Lilla Var på ridskolan igår igen och fick nu rida den budiga Baldur igen, ha ha ha ett ritkigt litet krutpaket den

lilla hästen och han var väldigt alert minsta lilla hon skänklade stog han ett skutt då igår gick en tjej bredvid under hela ridlektionen ifall Bellan behövde hjälp med att hålla bushästen.


Lite gymnastik och så fick de gå över bommar och ett pyttehinder och lilla ja hon skiner'

ikapp med solen när hon får rida, så härligt att se.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards