fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Emelie - 12 september 2013 20:54

Ja hur svårt kan de egentligen vara att få till en bra bild,

på en liten föling dessutom 

SKITSVÅRT!


Har nu provat i omgångar själv men lyckas aldrig få till ngt riktigt kanonkort

hopplöst för idag säljer man häst mkt på hur den ser ut på kortet (första anblicken)

bad min kära mamma nu ikväll att ställa upp,

vet inte hur många kort vi tog ikväll men blev nog runt 50 st och där blev två som jag är 

nöjd med, fast nöjd och nöjd inte jättenöjd men de går att lägga ut i en annons iallafall.


Vad tycks?


   


Bjuder på lite andra "ful"bilder oxå som kom med   


       

Ja visst kan han precis som mamman sin, BLÄNGA litt!


Av Emelie - 12 september 2013 15:29

Ja han växer och växer, matte får bli tuffare och tuffare

och visa vad som är okey och inte okey.


Men trots detta, ändå så söt och underbar!


           

Sista kortet lite lite nerförsbacke men ni ser hur mkt högre bak han är *suck*!

Av Emelie - 12 september 2013 08:09

Ja igår var de då dags för Steelans ul på 89 dygn, var väldigt nervös

kan jag säga även om de visat sig vara dräktiga inna på två kontroller så vet man ju aldrig

och man kan ju aldrig vara så säker.


Var nervös för lastnigen oxå och hade faktiskt bett gubben min komma hem tidigt från

jobbet (ja ibland så får han faktiskt rycka in när mamma inte kan)

men jag backade till vid stallet la handduken för ögenen sen traskade hon snällt in,

INTE alls vad jag förväntat mig faktiskt så där chockade hon mig igen.


Lilleman fick oxå följa med eg var tanken att han skulle vara hemma men Steelan är ju lite

nervös av sig när de är ngt nytt och med gubben som hjälp så var de lättare och den lille har

ju åkt släp några gånger nu så de är bara att putta in honom, han står både lugnt och fint

utan att stressa upp sig så även han skötte sig exemplariskt.


Enda gången Steelan tvekade och inte alls ville var när vi skulle in i de lilla rummet där

seminspiltan står men jag förstår henne tvekan, väldigt trångt och då de är en djurpraktik

så luktar de ju lite speciellt.

Men efter att han knuffat in Lilleman först så kom hon efter och hon stod väldgt lugnt och

fint under hela undersökningen och vilken fin blåsa, väldigt roligt att se!


Andas ut lite och känna sig lite lugnare, ja helt klart!

Tror på hingst nästa år oxå men visst jag kan ha fel :-)


Fick även sin vacc och nu helt plötsligt så är de nya regler igen, hästinfluensa varje år

och stelkramp vart annat år nu istället för vart tredje, ja alla dessa ändringar, tur ngn har koll

för de har inte jag men fullvac är hon iallfall. Lilleman kommer få sin första spruta vid 6 månader

så han slapp undan idag.


O bara för att skryta lite om min duktiga fuxmara, hon trskade snällt på släpen när vi skulle hem igen   


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards