fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Emelie - 4 september 2013 13:15

Ja det blev en ganska fin varm förmiddagstur, solen lyser med sin frånvaro men

varken blåster eller är så där ruggigt ute, riktigt skönt!


Ja det går väl sakta men säkert framåt med Klockan men allt tar tid och ska ta tid

så är de ju, men visst kan man ibland sakna att sitta upp på en häst som liksom redan kommit en

bit men de var ju detta val jag gjorde så bara finna sig i de och göra så gott de går.


Klockan sköter sig bättre och bättre med tränsningen dock får man vara snabbt med snokremmen

för hon är lite "bråkig" när den ska spännas och jag märker att hon ibland sätter tungan över bettet

så vet ni någon som har ett tungfelsbett liggandes, så hör av er, ska vara 10 alt 10,5 cm

annars blir de på tok för stort.


Rider henne nu i alla gångarter och hon tar faktiskt ganska lätt båda galoppfattningarna

och de är ju ngt väldigt positivt, skönt att slippa mala dem i oändlighet. 


Framåtbjudningen blir oxå bättre och bättre behöver inte sitta och mana på lika mkt längre

oså de går oxå på rätt håll. 


Tja får ju bjuda på lite bilder, vet att jag varit väldigt frånvarande med bilder och blogg men

så är de ibland när mn har lite annat att stå i vid sidan om, dock pysslar jag alltid emd hästarna

även om jag inte hinner skriva alltid :-)


       


Ja de dagar jag rider på förmiddagen får Klockis gå i paddocken innan turen så släpps hon

i gräshagen efter istället.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards