fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Emelie - 2 september 2013 12:23

Ja min jobbehelg har nu äntligen passerat förbi.


Inte mkt som hänt på hästfronten i ärlighetens namn men iof är ingen av dem helt

igångsatta heller så ngt fåligt samvete har jag inte fått för det.


Bokat in ul till Steelan och även vaccination då de är tid för både Steelan och Klockan att

få sin årliga vaccinationsspruta. Håller tummarna för att Steelan fortfrande är dräktig :-)

(man kan ju aldrig vara säker när de gäller avel)


Varit på Hööks och shoppat LITE, ja ni läste rätt LITE ar namnet,

köpte ett par jodphur till dottern då hon går på ridskola och måste ha (enligt mig)

riktiga ridskor införskaffade även ett par väldigt fula gummiboots till Klockan för att minimera

risken att hon trampar av sig framskorna än mer i hagen, hmmm kanske inte ngr favoriter enligt

henne själv men vad gör man inte. Hoppas att jag inte alltid behöver ha dem och de tror jag inte heller.


Lilleman växer så de knakar och satt lite och funderade på hur jag skulle göra med avvänjningen,

om jag ska prova redan nu (han är snart 4mån) att ställa Steelan och honom i boxarna bredvid varandra

några timmar på kvällen sen släppa ihop dem i samma box igen inför natten?


Han äter ju både hö och kraftfoder och har gjort under ett bra tag, pigg och framåt är han oxå och

jag lite får uppfattningen från Steelan att hon nu allt som oftast (i boxen nu) blir väldigt irriterad på honom

och han svarar henne vilket gör att de ibland kan enligt mig gå lite väl vilt till i boxen, men visst

de är ju deras sätt att fostra.


Han är ju redan van att få stå helt själv i boxen och ja ibland i stallet när jag rider ut mina korta

små turer på Steelan så steget att få en egen box bredvid mamma sin borde inte vara några problem

jag tänkte mest för att hon skulle få någon timmes lugn och ro, jag tror de är därför de går så

bra på våra turer nuförtiden HON tycker de är skönt att komma ut själv.


Lilla Wilma och Leo är på bete och ja de går absolut ingen nöd på dem alls.

Är glad att jag tidigt täckade, Leo hade världens vinterpäls och den vill jag INTE att hon ska ha

iår för den är inte direkt lättskött faktiskt sen ser de ju (enligt mig igen) för hemska ut när de är sådär

håriga, lurviga dunbollar lite i stil med en shettis som sätter vinterpäls, ppuuuuuhhhhhhhh.


Tänkte försöka i dagarna mäta och väga alla pållarna så jag har lite koll på dem, nu inför hösten

och kommande vintersäsong.


Ny halm är inhandlad och hemkörd, ja de värmer många gånger om de där men skönt att ha ett lager hemma

så jag slipper de nu precis i början. Spånen är även beställd så snart är här ett påfyllt lager av de oxå

och jag längtar tills den dag då jag kan börja strö med spån till Steelan och Lilleman, gillar inte

att mocka i halmen, fast sen luktar de goare och er mkt skönare ut iof ;-)


Funderar mkt på vad jag ska göra i höst/vinter med hästarna, allt från vilken box vilken häst ska stå i,

till vad jag ska göra om jag inte får sålt Steelan eller Lilleman, vad jag vill och vad jag kommer orka med i 

vinter utöver mina två barn som jag ska försöka vara en lite mer engagerad mamma till.

Dagarna är ju inte lika ljusa och långa som på sommaren och allt känns alltid lite tyngre på vintern

även om allt jobb med hästarna är densamma.


Bara jag som tycker så???


Nä nu ska jag göra lite nytta, nja försöka iallafall!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards