fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Ja de var värt de!

Av Emelie - 25 september 2013 23:47

Ja motivationen var inte på topp idag men tog mig själv i kragen och

gav mig en spark i rumpan så den där turen med Klockan den blev av idag iallafall   


Du hade rätt Cicci, känns mkt bättre så fort man kommer upp på ryggen, och lägger allt

åt sidan och bara ÄR.


Klockan får numera lite mer energirik kost (fint uttryckt) då jag personligen heller vill

ha en pigg alert vaken häst än en som tja lite mer tänker " de kommer en dag imorgon"

Blir ändå inte riktigt klok på damen ifråga, i hagen busar hon leker och är allmänt ibland

mer i luften än på marken men så fort jag kommer upp på ryggen så går hon gärna o

"måslar" lite ja förutom när jag ber henne om en galopp för då busar hon gärna till de i början.


O inte blir hon trött efter våra små turer för jag håller mig på korta turer än, och vila får hon

kanske mer än hon behöver men bättre de enligt mig för hon är ju ung.

Fortsätter med strechövningarna och märker faktiskt en förbättring men fortfarande stel,

idag tappade hon BARA bakbenet två gånger precis i början av turen så de är nog på rätt

håll de oxå, dock har jag funderingar på att plocka hem en fysiterapeut för att kolla över

både Klockan och Steelan, speciellt Steelan eg för att kolla henne igen efter att hon gick omkull

med mig, MEN de är en annan historia.


Får bjuda på en bild från idag, soligt och faktiskt en något kylig tur trots att solen behagade skina

på oss hela dagen, brrrrr HÖSTEN är verkligen här nu vare sig man vill de eller ej.


   

 
 
Cicci

Cicci

27 september 2013 21:54

Hihi ja :) det brukar va så :P . I morgon är det min tur o trottsa lusten o känlsa men jag vet att det oftast kommer något gott utav det :D
Ja visst är hösten här :/ men men... när man inte kan förändra så får man lära o leva med det :P med andra ord- massa kläder o ett gott humör ;)
Härliga foton
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

28 september 2013 08:09

Ja hi hi hi :-P

Hösten ja usch, redan några minus om nätterna här hemma, inget kul kallt och åter kallt, de är på tok för tidigt enligt mig :-(
Vad sägs om sommar 9 mån och höst/vår 3 mån, hade varit perfekt :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards