fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Allt hann ifatt mig!

Av Emelie - 30 september 2013 08:54

Har bara precis gjort de nödvändigaste med hästarna denna helgen, dvs ingen ridning när

och knappt jag om jag sk erkänna pysslat om dem,

anledningen jo jag har legat pall i soffan/sängen, då kroppen sa ifrån att nu fick de vara

nog och gav mig en rejäl däng av den där jäkla förkylningen. Grrrrrrrr!!!


Försökte mig igår på att filma Lilleman o Steelan när de skulle springa men herregud

jag flämtade och pustade och Steelan var superpigg, kombinerat med att hon är väldigt öm i sin

ena framhov (behöver skor snart igen på sig) och Lilleman som struntade fullkomligt i vart

mossan och jag höll hus, ja ni kan ju tänker er denna cirkus.

JAG BJUDER PÅ DETTA !


Lilleman fick iallafall övat på att både skritta och trava i grimskaft, fungerar väl ganska bra

stopp vet han vad de betyder men fram kan ibland ta någon sekund extra, men

vi har ju övat på halt och framåt vid smackning när vi går till hagen varje dag som vi gjort nu en månads

tid så visst vet kan men liten föling med mkt bus i huvudert och i kroppen kan de ju ibland

bli svårt att kontrollera sig, vi vet ju alla hur de kan vara inte sant ???!!!???


Ang Steelan funderar jag mer och mer på att slänga på henne framskor iaf, men då måste jag sära 

på dem dvs få vars en box, visst de går, kanske ngt tidigt men vad tusan synd om Steelan och

Lilleman är ju ganska tuff (ibland) och med boxarna bredvid varandra tror jag (läs hoppas) att de ska gå bra.


Klockan är pigg som attan verkar märkas att hon nu får mer energirikt foder, lite mer på tå

kan man väl säga hoppas hon är lika framåt när jag ska upp på ryggen på henne igen.

Tänkte ev köra henne till ridhuset idag och se hur hon är där, kommer vara första gången så de kan ju

bli lite spännande de där och hade tänkt testa rida henne lite på fykantsspåret för att se hur hon 

fungerar i ridningen där. Väldigt nyttigt för henne och så får man ju den där lastträningen samtidigt.


Leo och Wilma ska nu i veckan flyttas till andra skogshagen, då jag nu tjatat på gubben

om att han ska ställa in en bal till dem innan han åker iväg på torsdag förmiddag o han har lovat

(annars blir jag gaaaaaaaaalen) Wilma har satt riktig vinterpäls redan så de är dags att klippa henne

nu innan den blir förtjock. men de brukar gå bra så jag tror inte de blir några bekymmer denna gången heller.


Nä kanske man skulle försöka komma ikapp allt från helgen nu ????

JAPP!


 

 
 
cicci

cicci

30 september 2013 09:36

Meh jag trodde du hade länkat någon kul vidio med dig o morsan men inte då :P
Ja förkylning är förbannat trist när det väl får grepp om en. Man ska inte göra annat än ligga o mosa i sig massa vitaminer o miljoner huskurer:))

Klockan.... haha .... hmm.... jag vet inte men jag hade inte velat ha en trippandes :P att du vågar :D
KramC

http://www.bonnaliv.wordoress.com

Emelie

30 september 2013 10:37

Ha ha ha nä så spännande var det inte ;-)
Ja denna jäkla förkylning, sist jag åkte på den vilade jag inte o den hängde kvar länge i kroppen så denna gången tar jag de lite lugnare men idag så smäller de igen :-D

Hellre med mkt goo i än en som lullar fram i eget gemakt (min smak) ärför jag älskar dessa blodisar, hi hi hi :-D

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards