fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Gräslig bakgrund minst sagt!

Av Emelie - 10 september 2013 19:07

Vaknade på fel sida idag helt klart, jag har såna dagar och erkänner de!


Blev lite bättre nu ikväll då jag bestämde mig för att ta en liten skritttur på Steelan som stått sen

hon blev verkad då hon varit väldigt öm i ena framhoven nu helt plöstligt

men då hon har farit runder i hagen som en tornado bestämde jag mig för att hon

behöver absolut stimulans för att få nerverna på plats igen och landa och vara lite mer lugn och sansad.

För just nu ser hon spöken i precis allt och struntar i om hon gått förbi samma sak hundra gånger innan

för nu är de helt plötsligt LIVSFARLIGT.


Sagt och gjort, Lilleman får inte längre springa lös istallgången utan nu är de hårda bud som

gäller, de är boxen som gäller för honom då mamma Steelan är i stallgången och blir ompysslad

precis som hon får stå i boxen när de är han som står i gången och blir borstad.


Går väl si så där, han försker ju fortfarande hoppa över med jämna mellanrum, fast hon står på

andra sidan och han ser henne.


Steelan tar de hela med ro att han härjar runder i boxen hon vara står och njuter och tror hon

tycker de är skönt att "slippa" honom för en stund. Idag var de inte heller några problem att sadla

eller tränsa henne oh inte heller var de några problem när vi lämnade stallet ochsenare gårdsplanen.


Tror hon passerat de stadiet nu, eller så litar hon lite mer på mig bara, vet inte vilket ärligt talat

för jag vet att hon kan ju flippa när som ändå............. knäpp som hon är!


Red genom byn för att sedan ta en tur på den nerlagda järnvägen så de blev faktiskt en liten trav och galoppsnutt

och både jag o Steelan gillade läget väldigt mkt just då :-)


Red henne fram och tillbaka längs med ena hagen övade mkt halt, stå still tills jag ber henne gå fram igen

och hon lyssnar mkt bättre nu dock blir hon fortfarande lite istadig när vi rider hemma vid stallet

och hon hör Lillemans gnäggande men hon gör ändå små små framsteg ett gott tecken, KANSKE ?!


Fick lite fulbilder från kvällen o vad tusan ja jag får väl bjuda på dem då


Första bilden är ett bra exempel på hur hon gör när hon vill komma undan min hand och INTE lyssnar!


 

Tja inte bara jag som morrar på min lilla dotter som kommer springandes bakom hästen, Steelan

ser oxå ut att vara lite skeptiskt till att hon kommer.

 

Här bestämmer hon sig för att nä matte nu vill jag inte stå still utan nu ska jag akrobatisera lite, så håll i!

Synd att sista två blev lite suddiga, men gubben är inte överens med min kamera (får vara glad att han tog kort)

men de blev nog ändå de bästa eller vad säger ni ??!! 


   

Synd på en gräsligt ful bakgrund bara   


 
 
cicci

cicci

12 september 2013 12:54

Hihi va härliga bilder :) förbannat snygg den hästen :D

Ja vi får tro att hon börjat lita på dig vore konstigt annars :P
KramC

http://www.bonnaliv.WordPress.com

Emelie

12 september 2013 13:33

Tack håller med om att hon är väldigt bildskön den damen har alltid varit och kommer alltid vara :-)

Fast önskar mer innanför oxå men hoppas de kommer de oxå ;-) Hoppet är de sista som överger ju hi hi hi och än har jag inte gett upp helt :-D

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards