fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Blandat

Av Emelie - 19 februari 2013 16:22

Ja idag händer det inte så mkt med pållarna :-(

Lilla Candy har sin vilodag, nu kör jag varannan dag och lite längre tid,

mer trav och galopp i linan så hon vilan behöver hon den lilla.


Steelan växer om magen så det knackar nu, men åter på som om hon aldrg sett mat för (precis som vanligt)

lite hormoner som är i gung rätt som hon är pigg och glad är hon en riktig liten sur fis i hagen :-)

Fast en annan va inte heller särskilt go när man väntade smått så jag förstår henne :-)


Pintor stod med bandage under natten och imorse såg de bra ut, rör sig bra och lika full av

liv som vanligt, men för att vara på den säkra sidan så ingen ridning idag men imorgon är det tänkt en tur

i skogen mer gråe grållen.


Klockan busar och studsar och riktigt levnadsglad pålle i hagen och älskar att busa med Candy

de ser så roligt ut när de sätter av de två,

Klockan som är stor och Candy som är väldigt liten bredvid henne :-)


Klockan har haft "lite" torrhosta de sista dagarna, när hon ansträngt sig lite typ när hon raceat i hagen,

ingen feber och mår/ser allmänt pigg och glad ut, så jag hoppas detta bara är ngt tillfälligt.

Ingen av de andra hostar och ingen av den är snoriga eller febriga,

har provat att blöta hennes hösilage lite mer

om de kan vara det hon reagerar på, vet inte.


Har tvättat idag, schabrak och lindor, paddar mm som anv i stallet (ej grimmorna dock)

får passa på att smygtvätta detta då gubben inte är hemma :-)


Vår gamla tvättmaskin gick sönder när jag tvättade lite grimmor så nu är alla

hästsaker bannlysta i den nya tvättmaskinen ;-)


Fluktar runt lite på ledig "stall" i närheten som kan tänkas vara en nödlösning

tills att det börjar hända saker här hemma, och med tanke på all snö som kommer så

lär det ju dröja längre än vad iallafall jag planerat tyvärr.


 
 
Cicci

Cicci

19 februari 2013 22:46

Så va e det för roliga planer? Får man va nyfiken?! :P
Hahahah jasså så det är så det ligger till ... Ps ) kan det va därför våran maskin lagt av? :P
Jag tvätta fleecetäcken i den :O o grimmor ... Du skvallrar lite på mig högt va på bloggen ?! ;)
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

20 februari 2013 00:16

Ha ha ha, har planer på att bla stalla upp min tvååring som nu går på lösdrift o gjort hela tiden, stallas in i box dagtid ibland för att torras upp bara och de dagar hon tränas i linan för att torra till:-) Hmm mer nja de håller jag nog på :-) Ja vet det där med att säga a och b, ha ha ha :-)

Ska byggas fler boxar (isolerade uteboxar) men de går ju inte precis att preparera underlaget i denna kyla och snö :-(
Så tills vidare funderade jag på att hyra ett stall till :-)

Ha ha ha, ja tvättmaskin och grimmor är nog ingen höjdare ihop, iaf inte i vårt hushåll, gubben va måttligt road av att akut skaffa en ny :-) Mkt tvätt med två småbarn :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards