fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 21 december 2014

Skogstur med barnen

Av Emelie - 21 december 2014 22:07

 Ja idag blev de en kombinerad barn/häst dag men de fungerade det också faktiskt,

och jag hoppas jag kan göra detta fler ggr.


Började med att mocka och fixa i andra stallet (där Thea, Klockan o Stjärnan bor)

sen fixade vi till Thea och tog sen och promenerade bort till ridhuset, lilla hon cyklade

men annars hade hon inte hängt med.


Thea fick provbo Candys utebox undertiden jag hjälpte Bellan fixa Baldur

sen red vi iväg, jag och Nicole på Theas rygg och Bellan på Baldur, blev en liten runda

i skogen i skritt och lite lite trav, båda hästarna skötte sig jättebra faktiskt.

På hemvägen hoppade jag av och ledde Thea så lilla Nicole fick sitta lite mer bekvämt i sadeln,

inte så skönt sitta på framvalvet på sadeln en hel runda även om man är ett litet barn.


       


Sen fick Thea springa lös i ridhuset en stund, ngt jag tror hon uppskattade den lilla

hästen, hi hi hi, Vad tror ni ???


   


och en liten filmsnutt som får avrunda denna kvällens bloggande, för imorgon

bär de av till shoppingmeckat Gekås, ja ni vet julafton närmar sig har jag fått höra   



Synd hon är så himla snäll och "lam" lite mer passande tant och nybörjarhäst

än vad jag söker, jag tar gärna lite mer fart och fläkt och hästar med både

attityd och vilja även om den där viljan ibland kan reta gallfeber på mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards