fullblodenicentrum

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Emelie - 21 december 2014 22:07

 Ja idag blev de en kombinerad barn/häst dag men de fungerade det också faktiskt,

och jag hoppas jag kan göra detta fler ggr.


Började med att mocka och fixa i andra stallet (där Thea, Klockan o Stjärnan bor)

sen fixade vi till Thea och tog sen och promenerade bort till ridhuset, lilla hon cyklade

men annars hade hon inte hängt med.


Thea fick provbo Candys utebox undertiden jag hjälpte Bellan fixa Baldur

sen red vi iväg, jag och Nicole på Theas rygg och Bellan på Baldur, blev en liten runda

i skogen i skritt och lite lite trav, båda hästarna skötte sig jättebra faktiskt.

På hemvägen hoppade jag av och ledde Thea så lilla Nicole fick sitta lite mer bekvämt i sadeln,

inte så skönt sitta på framvalvet på sadeln en hel runda även om man är ett litet barn.


       


Sen fick Thea springa lös i ridhuset en stund, ngt jag tror hon uppskattade den lilla

hästen, hi hi hi, Vad tror ni ???


   


och en liten filmsnutt som får avrunda denna kvällens bloggande, för imorgon

bär de av till shoppingmeckat Gekås, ja ni vet julafton närmar sig har jag fått höra   



Synd hon är så himla snäll och "lam" lite mer passande tant och nybörjarhäst

än vad jag söker, jag tar gärna lite mer fart och fläkt och hästar med både

attityd och vilja även om den där viljan ibland kan reta gallfeber på mig.

Av Emelie - 21 december 2014 10:11

 Hur många gånger hör man inte folk säga att

"men vintervila är bra för hästarn" och "jag ska sätta min häst i vintervila, de gör den gott"


ja jo jag håller med till viss del, vissa hästar behöver en vintervila för att komma ikapp

kropp och knopp särskilt en unghäst, en tävlingshäst på elitnivå ja visst en vila på ngn vecka

innan man sätter igång att träna upp igen de köper jag, men vi "vanliga"  hobbyryttare

varför sätter vi vår häst i vintervila ???


Jag har gjort de för bekvämhetens skull när vägarna är glashala, både för min egen och

mina hästars säkerhet och när de varit så jäkla kallt man tror fingrarna o tårna ska

brytas av pga kylan..................... ja ni förstår hur jag menar va ??!!?


Nu har jag alla möjligheter att hålla igång mina hästar med ett ridhus precis intill boxarna

(två av mina boxar iaf då de är på en ridanläggning) men ändå funderar jag nu på att

"ställa" av mina hästar ett tag...............varför ???


Tidsbrist är ju oxå en faktor som spelar STOR ROLL.


Mina två fuxar Hillen och Candy har idag vilat sen i torsdags och ja ni kan ju

föreställa er hur pigga de är, ha ha ha.


Mer hovar i luften än på marken så de ska bli väldigt spännande

se hur ridpasset går idag, kan tänka mig de blir lite latjo lajban, men de är ju lite

skoj de oxå i ärlighetens namn   


Kameran är laddad och jag tänkte (hoppas) få ngr bilder på pållarna

ja allihop nu som jag kan lägga in här, vet jag är lie smått hopplös på att

uppdatera och lägga in bilder men men jag skyller som alla andra på

att de är juletider   


Ngr screenbilder från filmer på Hillen och mig.

(ni vet väl att denna fina kille är till salu ??)


       


För en ryttare med skinn på näsan, gillar häst med mkt motor och dagar som

aldrig är den andra lik, som vill bli utmanad i sin ridningen och som vill

utvecklas och komma LÅNGT, då finns han här och väntar.


Men kräver dock ett helt fantastiskt hem, där bara de

bästa är gott nog!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards