fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 december 2014

Av Emelie - 25 december 2014 23:00

 Klockan är idag på dygn 210,

magen de växer sannerligen och jag börjar undra vad som bakas

därinne egentligen men jag tror minsann de är en bjässe!


Lilla Stjärnan ser ut som ett ulligt litet monster på fyra ben, lurvigare än lurvigast

så otroligt sött huvud nu faktiskt när huvudet är mer ska vi säga samspelt med kroppen   


     


Snart dags att ta itu med projekt vänjastjärnanvidalltmöjligt


Och kan ni tänka er nu är de bara dgr innan jag har en åring i stallet.

Klockan fick idag ett lite varmare täcke på sig, vi har ju faktiskt frysssssss grader nu

säger bara brrrrrrr vad kallt, och de märks man inte är van vid denna kylan.


Nä tur de snart vänder och går mot sommar och varmare och ljusare tider

Av Emelie - 25 december 2014 22:21

 Julaftonsmorgonen började med att se barnens

ögon förvandlas till lysande stora tefat, hi hi när de fick se alla

paket under grannen och när jag sen sa att de fick öppna dem, ja jisses

vilken lycka så underbart att se.


Mys hela förmiddagen då en privatare var så himla gullig och

släppte ut Candy och Hillen till mig på morgonen så jag kunde prioritera barnen.


Åkte till stallet strax innan tio, efter intagen frukost och alla bestyr därtill.


Hillen som vilat i dgrna MÅNGA, nä men faktiskt sen i torsdags så hela 6 dgr.

Har ju ngr dagar nu hållt på att krypa ur skinnet på sig själv stackaren,

 så igår blev han släppt i ridhuset för att lattja av sig lite energi på egen hand.



Kan dock säga sähär dagen efter att när jag tog in han igårkväll vid halv nio var han

precis lika pigg och hovarna de var flygandes på min röda vän.


Spännande värre sätta igång honom må ni tro, nääää inte riktigt!


Idag red jag honom lite i ridhuset, kan ju säga att de nog var mer "tjafsande" än

finrida idag men vi körde igenom lite mjukgörande och försökte hålla honom i någorlunda hyffsat tempo

(de var främst de vi var väldigt oense om) mkt halter, fick till ngr bra ryggningar på honom

innan han helt tappades bort och var han befann sig där ett tag skulle jag ge vad som helst

för att veta, men icke kontaktbar iallafall. Lite tråkigt när man vet att han är så himla fin

och trevlig när han är med på noterna.


Ja ja ny dag imorgon och nya tag, gäller vi hittar varandra innan hoppträningen på tisdag

annars kommer de inte gå bra, med andra ord, jag tänker inte ens prova.

Ska ju erkännas att jag själv blir rätt frustrerad när jag sitter på honom och han bara studsar och kastar sig

och faktiskt både småsteppar och bockar bara för att HAN inte vill göra vad jag ber om direkt,

när han ändå efter att han jagat upp sig själv så han både är genomsvettig och pulsen på max, sen till slut

ändå gör precis de jag bad honom om från början.


Ja ja de är dessa fuxar i ett nötskal, kan nästan tro han är ett sto också faktiskt med de humöret,

men hade han nu inte varit HAN, så hade jag ju inte gillat honom heller

så enkelt är de (även om han är ruskigt bilig ibland)'


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards