fullblodenicentrum

Alla inlägg den 29 december 2014

Av Emelie - 29 december 2014 18:25

 Idag har de minsann laddats upp inför morgondagens hoppträning.....................

eller nä, nä just de hmmmm ladda upp och förbereda nja både och egentligen   


Jag tänkte liksom att kan man inte finrida får man väl iallafall bjuda upp till show

och bjuda på sig själv, en tanke infann sig faktiskt om jag egentligen inte skulle ta och baka en

tårta redan ikväll så den är färdig tills imorgon, men men.


Lilla Candy vilade igår och idag var ju tanken att bara precis rida igenom henne i ridhuset

JA eller hur, hon hade andra ideer minsta sgt, rena krutmaskinen idag hahaha men som vanligt

så sitter man ju bara o skrattar, hon är sannerligen en rolig filur den hästen men fasen vilken

energi, blev kanske inte bättre av att jag riktigt boostar henne inför uppgiften imorgon heller

men ja jag föredrar ju lite piggare o alerta hästar så återstår o se hur morgondagen blir för hennes del.


Blev mot slutet ändå rätt bra, hon slappnade av mer och gick rätt stadigt i form nästan nästan

hela tiden när hon väl slutat busa. Väldigt nöjd med henne idag och ska bli kul imorgon.


HilleKillen fick nya svål på sig idag, satte om framskorna som är ett par skor med bättre fäste

än de andra, bytte även bettet på honom och satte ett rakt eggbett på honom.

Och idag red jag dessutom med sadel, är ett tag sedan nu.


En stor skillnad jag märkte var, han blev inte alls så stark men han käftade desto mer, men när han

inte käftade sabla vad fint han gick, men efter att ha suttit o ridit honom barbacka kan jag säga att

med sadel blev de ju betydligt lättare sitta still o krama om honom när han började krumbukta och

varje gång han började gick jag på honom så han fick öka på istället och ännu lite

mer taskigt av mig var att jag styrde honom vi de tillfällena över bommar för att få honom lägga uppmärksamheten

på annat än att bråka. tror detta raka eggbett kommer fungera bra på honom framöver när

han accepterat bettet och nu gäller de för mig att verkligen INTE var hård i handen

som man annars lätt bli när han är stark för han är inte alls de med detta bettet.


Boostat honom oxå så finns ju såklart lite extra energi i hans kropp, dock ser jag med

lite skräckblandad förtjusning fram emot hoppningen imorgon, antingen går de

KANONbra eller så kommer de gå käpprätt åt helsefyr......................


Ja vad säger man ?!? 


Fortsätning följer...................................


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards