fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Emelie - 28 december 2014 16:30

 Kylan tycks inte vilja släppa sitt grepp om oss skåningar

mkt bättre den håller sig norrut i vårt land.


Igår blev de en lätt jogg för Candy i skogen, stenhårt underlag men ridhuset kan jag

lova är inte mkt bättre så för bjudet framåt så föredrog jag skogen.


Härligt komma ut i skogen igen, och även om jag inte gillar vinterns så faktiskt ganska

vackert när man blickar ut över hagar o skog man rider förbi.


Lilla Candy bär sig bättre och bättre för varje dag, så de ska bi spännande på tisdag

och se hur hon tar denna hoppträningen jämfört med första gången.


Idag var tanken rida henne i ridhuset men helt missat att ridhuset är bokat

hela dagen för Working Equitation eller vad fasen de nu heter.


   


För Hillens del igår blev de ett barbackapass i ridhuset, lite lätt skritt och jogg för hans del oxå

men betydigt mer ska vi säga, harmonisk att rida igår än i torsdags.  Blir absolut inte

klok på den hästen över huvudtaget, riktigt humörnisse de där, ingen dag är den andra lik.


Idag kommer jag nog innan jag kvällfodrar försöka mig på ett liknande pass som igår

eftersom han INTE ska stå och samla ännu mer energi. Barbacka eller sadel de återstår att se.


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards